• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna UC????

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Hur kan vissa få uc förfrågan och skuld som syns på uc? Ni måste varit sen eller hamnat hos inkasso?

För varför får vissa ingenting? Jag har köpt på faktura och delbetalning och aldrig sett något.

Det kanske beror på vilket belopp det är? Eller om man har missat påminnelse?

Klarna skriver att inget tas eller rapporteras till uc, bara en som inte syns. Kan man lita på det? Borde vara olagligt att det syns när det står så på deras hemsida.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snöflinga

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Februari 2018
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Jag har skuld på över 50.000 hos Klarna.
Låg efter 2 mån med betalningen i höstas. Största köp som jag nu delbetala är 26.000.

Inget syns på UC, varken ff eller skulden.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Jag har skuld på över 50.000 hos Klarna.
Låg efter 2 mån med betalningen i höstas. Största köp som jag nu delbetala är 26.000.

Inget syns på UC, varken ff eller skulden.
Ja men hur kan det synas för vissa? Kan ju inte stämma. Eller att dom hamnat hos inkasso.

Jag har bara handlat för småsummor och delbetalat nån gång, men det har heller inte synts för mig.

Vet inte om jag vågar söka klarnakortet, så det visar sig att det hamnar på UC ändå.
 

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Sökte klarnakortet igår och gjorde ett köp för 16 000:- ingen UC eller Bisnode. Förmodligen Creditsafe.. har inte fått upplysningsbrevet ännu men kollat bisnode och uc där det inte finns någon fråga.

edit. Nu kom upplysningen från creditsafe.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp