• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Köpa bil utan säkerhet

Marvel

Viktig medlem
Poäng: 126
Blev medlem
4 April 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
34
Poäng
126
340 kkr är väl svårt att motivera, oavsett syfte, måste finnas billigare bilar som ändå är hyfsat driftsäkra.
Det tror jag med, hade personligen tagit typ ett lån på 50-100 tusen åtminstone och köpt en bra bil som tar mig från A till B men 340 tusen för en bil låter mycket. Visst är det fint med en nyare bil men månadskostnaden blir galen, speciellt med dagens ränta på blancolån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Vill köpa en bil värd 340 000 kr men har ingen säkerhet. Vad tror ni om mina chanser?

Jag jobbar inom vården.
Inkomst: 34k i månaden (innan skatt).
Kreditkort: 15k gräns.
Har 3 UC förfrågningar sedan tidigare.
Finns det inte möjlighet att leasa den eller liknande bil istället ?!
 

Eagledus

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
16 November 2017
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Alternativt köpa bilen med restvärde, du betalar enbart för en del av lånet men bilen är fortfarande som säkerhet. Går oftast köpa till 36 månader avbetalningsplan men du måste ha 20% till bilen. Månadskostnaden blir lägre om man köper dyra bilar. Nackdelen kan bli (i detta fall beroende på vilken bil) att de tappar mycket i värde efter 3 år och bilen kanske inte är lika värd som själva återstående lånet.
 

johannsson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Mars 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej har en fråga, har lån på cirka 60tkr, inkomst på 285tkr, uc på 11. Vad tror ni om billån på cirka 120tkr kommer de bevilja ? Har tidigarw haft hos mymoney och löst lånet skött betalningarna.

Får även uppdaterad inkomst nu i april den kommer vara 352tkr. Tacksam för svar mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp