• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag klarade ETT ÅR, fyra kvar!

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Ett år av skuldsanering avklarad och det har fungerat över förväntan bra. Inget utrymme till några större utsvävningar men man lär sig fort att anpassa sig och planera, extrapriser och reorna har jag hållit koll på tidigare så ingen förändring där.
När jag gjorde min skuldsaneringsansökan släppte jag allt, ingenting hann gå till kronofogden och inte alla lån gick till inkasso. Min ansökan gick väldigt smidigt, ca 7 månader från ansökan till beviljad skuldsanering ( inkl de 3 veckorna). Ingen motsatte sig och knappt någon kontakt med handläggaren, måste haft tur när jag läser om diverse hinder en del har med sin ansökan.
Lycka till alla ni som har en ansökan pågång eller är mitt uppe i den, det kommer bli bra till slut..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417
Ja det går framåt :) tycker själv tiden bara springer iväg ! :) snart är vi helt fria ! 1 år exakt för mig med nu :) 2 år till att betala !
Om man får en betalplan på 3år och efter det så får man ett nytt jobb där man ex skulle tjäna 10-12.000kr mer. Är det något man då ska informera KFM om för att då kanske betala iallafall?

Eller är det så att de resterande 2åren behöver man inte "bry" sig så mycket angående någonting förutom att inte dra på sig nya skulder?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Om man får en betalplan på 3år och efter det så får man ett nytt jobb där man ex skulle tjäna 10-12.000kr mer. Är det något man då ska informera KFM om för att då kanske betala iallafall?

Eller är det så att de resterande 2åren behöver man inte "bry" sig så mycket angående någonting förutom att inte dra på sig nya skulder?
Den frågan har varit uppe flera gånger ! Inte ens kronofogden verkar veta vad som gäller på den biten ! Jag hade absolut omprövat vid såna summor :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp