• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Beklagar. Vad var anledningen till avslag?
Tack! Att jag jade skuldsatt mig i nära tid fastän att jag redan var skuldsatt och visste att jag ej kunde betala tillbaka (maj-jun 2022) Ska söka på nytt till sommaren tänkte jag. Då har det gått ännu ett år. Någon gång måste skulderna sluta vara "nya"
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Tack! Att jag jade skuldsatt mig i nära tid fastän att jag redan var skuldsatt och visste att jag ej kunde betala tillbaka (maj-jun 2022) Ska söka på nytt till sommaren tänkte jag. Då har det gått ännu ett år. Någon gång måste skulderna sluta vara "nya"
När sökte du? Jag är i liknande sits
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
Tack! Att jag jade skuldsatt mig i nära tid fastän att jag redan var skuldsatt och visste att jag ej kunde betala tillbaka (maj-jun 2022) Ska söka på nytt till sommaren tänkte jag. Då har det gått ännu ett år. Någon gång måste skulderna sluta vara "nya"

Var det handläggaren som gav dig ett avslag eller var det någon utav borgenärerna som hade synpunkter?
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
992
Mottagna reaktioner
317
Poäng
497
Alltså för tredje gången förstår jag inte vad du menar?

Jag vet ju vilka skulder jag har - jag har inte missat en enda utan jag skickade in en gedigen lista till handläggaren med exakt allting.

Jag vet att jag inte har missat någon. Det är inte heller det min fråga rör.

Dom jag är skyldig ska nu rapportera in detta till KFM. Min fråga är - när betalplanen/förslag till skuldsanering kommer och jag trots min gedigna lista ser att en aktör ändå inte rapporterat in sin skuld.

Bör jag påtala detta för KFM?
Har för mig att Lasseman svarade någonstans här i still med:"om du påtalar eller inte resultatet är det samma "men jag är inte säker. Hoppas inte Lasse blir arg på mig om jag har fel och citerade honom fel.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Jag sökte juni 2023, inledande okt 2023, avslag jan 24. Tänkte söka i juni igen då det har gått 1 år.
Om du tog lån sommaren 22 så var de ju 1 år sen du sökte å 1.5 år från skuld till avslag. Det är ju inga nya skulder kan man tycka??
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 772
Mottagna reaktioner
13 045
Poäng
10 087
Påtala går ju, och kfm får tjata på bolaget, kommer dom inte med svar så gör dom inte. Processen kan förlängas, särskilt om dom gör som en omtalad herre här och överklagar beslutet någon av sista dagarna då det behöver upp i domstol och vända.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
Påtala går ju, och kfm får tjata på bolaget, kommer dom inte med svar så gör dom inte. Processen kan förlängas, särskilt om dom gör som en omtalad herre här och överklagar beslutet någon av sista dagarna då det behöver upp i domstol och vända.

Så för en enklare/smidigare process ska man påtala att en skuld inte är med eller ska man strunta i det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp