• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Du ska nog ompröva så fort du upptäcker att din inkomst har ändrats avsevärd. Om du ser det i december, så begär du omprövning då.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Du ska nog ompröva så fort du upptäcker att din inkomst har ändrats avsevärd. Om du ser det i december, så begär du omprövning då.

Det är ju det som är det knepiga i mitt fall. Våren är generellt alltid bra - sommaren är tvärdöd. Så det är först på hösten man kan dra några slutsatser. Men problemet är att jag kan ompröva i december och sedan har jag vips mindre provisioner igen ett par månader så tar nog en risk om jag omprövar.
 

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Det är ju det som är det knepiga i mitt fall. Våren är generellt alltid bra - sommaren är tvärdöd. Så det är först på hösten man kan dra några slutsatser. Men problemet är att jag kan ompröva i december och sedan har jag vips mindre provisioner igen ett par månader så tar nog en risk om jag omprövar.
Eller så kollar kfm eller borgenär din inkomst och tycker det ser lite väl mycket ut jämfört med vad du sa du tjänade. Den risken finns också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Eller så kollar kfm eller borgenär din inkomst och tycker det ser lite väl mycket ut jämfört med vad du sa du tjänade. Den risken finns också.

Utveckla gärna.

KFM räknade ut min inkomst.

I vilket skede skulle detta ske? Nu? Jag har ju inte skuldsanering.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 800
Poäng
1 277
Eller så kollar kfm eller borgenär din inkomst och tycker det ser lite väl mycket ut jämfört med vad du sa du tjänade. Den risken finns också.
Under skuldsanering som vunnit laga kraft gör Kronofogden ingenting.
 

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Jag frågade min handläggare hur det ser ut när jag får årsbonus (2-3 månadslöner) eller löneökning under sanering och hen sa de kollar vad som rapporteras till Skatteverket även under saneringen så de ser om det finns en markant ökning av inkomst.
Eftersom borgenärer kan hämta in inkomstuppgifter via kreditchexk ser de också om du tidigare tjänade säger vi 440k/ år och året efter 600k. det är bara de har sagt till mig. Eftersom jag inte är expert är jag nu tyst.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 583
Mottagna reaktioner
6 156
Poäng
4 147
Utveckla gärna.

KFM räknade ut min inkomst.

I vilket skede skulle detta ske? Nu? Jag har ju inte skuldsanering.
Kfm tittar ju tillbaka på vad du har tjänat under året när du omprövar, hämtar in uppgifterna från skatteverket och då ser dom att du haft en högre lön under en längre tid. Detta kan dom delge dina borgenärer då de ska godkänna din nya betalplan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Kfm tittar ju tillbaka på vad du har tjänat under året när du omprövar, hämtar in uppgifterna från skatteverket och då ser dom att du haft en högre lön under en längre tid. Detta kan dom delge dina borgenärer då de ska godkänna din nya betalplan.

Jo men problemet för mig är att jag jobbar på provision. Exempelvis kan jag tjäna 55.000 i maj för att i juli tjäna 29 000 .

Jag vet aldrig vad jag kommer ha om två månader. Det KFM gjorde var att hon kollade 6 månader bakåt och tog ett snitt. Ett ganska vettigt snitt. Men som sagt. Det kan ju hända jag i december säljer jättebra och får en provision på 70 000 för att sedan "nolla" ett par månader och tjäna bara fastlön. Men detta får bli problemet om jag får sanering haha.

Ska hamna där först.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Jo men problemet för mig är att jag jobbar på provision. Exempelvis kan jag tjäna 55.000 i maj för att i juli tjäna 29 000 .

Jag vet aldrig vad jag kommer ha om två månader. Det KFM gjorde var att hon kollade 6 månader bakåt och tog ett snitt. Ett ganska vettigt snitt. Men som sagt. Det kan ju hända jag i december säljer jättebra och får en provision på 70 000 för att sedan "nolla" ett par månader och tjäna bara fastlön. Men detta får bli problemet om jag får sanering haha.

Ska hamna där först.
Jag har samma med provisionen det går upp o ner men det löser sig…..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp