• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkasso Klarna Delbetalningskonto

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Har slarvat med att öppna ett brev från Klarna och fick se nu att delbetalningskontot gått till inkasso. Innebär det missbrukad kredit nu?
Har möjlighet att betala hela skulden direkt till inkassobolaget men det kanske är för sent?

Någon som vet hur lång tid det tar att få inbetalningsuppgifter från inkassobolaget? Enligt Klarnas kundtjänst gick det till inkasso 10 april men fortfarande inte fått någon avi.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Har slarvat med att öppna ett brev från Klarna och fick se nu att delbetalningskontot gått till inkasso. Innebär det missbrukad kredit nu?
Har möjlighet att betala hela skulden direkt till inkassobolaget men det kanske är för sent?

Någon som vet hur lång tid det tar att få inbetalningsuppgifter från inkassobolaget? Enligt Klarnas kundtjänst gick det till inkasso 10 april men fortfarande inte fått någon avi.
Vad jag vet så ger inte Klarna misskött kredit. Hoppas du klarar dig. Vilket inkasso gick det till? Du kanske kan logga in och titta själv om skulden hunnit komma till dem?
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Vad jag vet så ger inte Klarna misskött kredit. Hoppas du klarar dig. Vilket inkasso gick det till? Du kanske kan logga in och titta själv om skulden hunnit komma till dem?
Jag håller tummarna. Men det stod i uppsägningsbrevet att det ska rapporteras. Inte fått svar på det än.. Enligt Klarnas katastrofala kundtjänst menar dom att inget inkassobolag tagit på sig skulden än. Jag ser heller ingenting på delbetalningskontot. Just nu hänger skulden i luften och det finns ingenstans jag kan betala.

Den gick som sagt till inkasso 10 april och enligt Klarnas kundtjänst tar det mellan 7-14 arbetsdagar innan något inkassobolag äger skulden. Dom kunde inte heller svara på vilket inkassobolag den hamnar på.
 

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
389
Mottagna reaktioner
142
Poäng
327
Jag fick missbrukad kredit av klarna på delbetalningskonto när det skickades till inkasso. Min klarna syns inte på UC.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag håller tummarna. Men det stod i uppsägningsbrevet att det ska rapporteras. Inte fått svar på det än.. Enligt Klarnas katastrofala kundtjänst menar dom att inget inkassobolag tagit på sig skulden än. Jag ser heller ingenting på delbetalningskontot. Just nu hänger skulden i luften och det finns ingenstans jag kan betala.

Den gick som sagt till inkasso 10 april och enligt Klarnas kundtjänst tar det mellan 7-14 arbetsdagar innan något inkassobolag äger skulden. Dom kunde inte heller svara på vilket inkassobolag den hamnar på.
Hej,
Hur har det gått för dig?
Hur länge låg du efter? Hur många månader?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Jag fick missbrukad kredit av klarna på delbetalningskonto när det skickades till inkasso. Min klarna syns inte på UC.
Tråkigt men inte så konstigt eftersom det står i deras villkor.Kolla punkt nr 6 misskötsel och sista meningen.
 

Bilagor

  • Screenshot_2024-04-29-10-31-23-342_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    Screenshot_2024-04-29-10-31-23-342_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    1.1 MB · Visningar: 12
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp