• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur ska jag lösa detta? (Spelmissbruk återfall)

Thzx

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej!

Var spelfri i nästan 2 år och fick ett återfall som började i november förra året.
Hade innan fått ner mina lån till 330 000 kr och en månadskostnad på 5300 kr.
Har inte berättat för någon anhörig om återfallet och vet inte hur jag någonsin ska kunna
göra det.

Har nu lyckats ta nya dyra lån och vet inte hur jag ska få det att gå runt längre.
Tar tacksamt emot alla tips och råd för att lösa denna situationen. Jag vet att det absolut första
är att hålla mig borta från allt spel och inte ta några nya lån.
Nu är situationen värre än någonsin...
Har barn på halvtid annars hade jag kunnat jobba mer extra.

Min ekonomiska situation:

Inkomster:
Heltidsjobb lön innan skatt 30 102 kr.
Extrajobb Har ut mellan 1500 kr till 3000 kr efter skatt.

Fasta Utgifter:
Hyra 8300 kr
El 500 kr
Bostadsförsäkring 1500 kr (betalas en gång per år)
Bilförsäkring 280 kr
Bensin 600 kr
Gym 289 kr
Mobil 249 kr

Lån
Northmill reduce 197 593 kr - 2121 kr/månad
Svea privatlån 130 495 kr - 1859 kr/månad
Bank norwegian 93 800 kr - 1239 kr/månad
Nordnet 47 467.56 kr - 1321 kr/månad
Credifi 36 286 kr - 4 663 kr/månad
Northmill kontokredit 25 000 kr - 714 kr/månad
Loanstep 22 231 kr - 803 kr/månad
Saldo 20393 kr - 999 kr/månad
Binly 4964 kr - 1076 kr/månad
Ferratum 30 000 kr - 1398 kr/månad
Totalt lånebelopp: 608 229 kr
Månadskonstnad: 16 193 kr

Finns det någon lösning på detta utan att släppa till kfm? :'(
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Du måste först ta tag i spelandet. Inte bara på egen hand, utan med hjälp av andra. Annars kommer frestelsen alltid att finnas där att det du får över varje månad försvinner till spelande. Jag är inte den som ska komma med råd om spelberoende, men så mycket har jag snappat upp här på forumet av de som lider av det.
 

mek77

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
13 December 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Det låter lågt med 600 kr för bensin i månaden, dock är vissa nya hybrider nu nere på låga bensinbehov.

Har du en sån eller eller har du sådan extremt kort körsträcka/månaden så behöver du nog inte ha ett fordon överhuvudtaget.
 

mek77

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
13 December 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Räntor!? Det nästintill viktigaste.

Säg annars lite akut till Northmill att din budget och skuldrådgivare sagt att du prompt ska släppa allt till kfm, SÅVIDA inte de vill baka in krediten i det större lånet hos de.
För jag lovar att du trampar nog bara räntevatten om minst 700 kr av de 714 kr du betalar de månatligen.
 

Thzx

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Det låter lågt med 600 kr för bensin i månaden, dock är vissa nya hybrider nu nere på låga bensinbehov.

Har du en sån eller eller har du sådan extremt kort körsträcka/månaden så behöver du nog inte ha ett fordon överhuvudtaget.
Jag får jobba hemifrån rätt mycket så därför det ligger lågt.
 

mek77

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
13 December 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Inte heller kan du utelämna mat-kostnaden, efter hyra brukar det vara största utgiften trots att alla här "bara har 2400 kr" men det stämmer inte det minsta.

Ja ser att du både har en chans och inte här, inte när du som sagt utelämnar ovannämnd kostnad. Om du kunde trolla in en sambo, jag menar inte partner utan inneboende som delar på hyran så kan du åtminstone för en tid som 6 månader lösa det så.
 

Thzx

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Räntor!? Det nästintill viktigaste.

Säg annars lite akut till Northmill att din budget och skuldrådgivare sagt att du prompt ska släppa allt till kfm, SÅVIDA inte de vill baka in krediten i det större lånet hos de.
För jag lovar att du trampar nog bara räntevatten om minst 700 kr av de 714 kr du betalar de månatligen.
Absolut! Ska lägga in räntesatserna senare ikväll när jag har tid.
Angående matkostnad så har jag inte koll på den men snålar jättemycket.
Får kolla upp vad jag lägger på mat i februari månad.
 

Thzx

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
10 November 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Du måste först ta tag i spelandet. Inte bara på egen hand, utan med hjälp av andra. Annars kommer frestelsen alltid att finnas där att det du får över varje månad försvinner till spelande. Jag är inte den som ska komma med råd om spelberoende, men så mycket har jag snappat upp här på forumet av de som lider av det.
Är väl medveten om det. Ångesten jag sitter med nu när jag insett hur långt ner i helvetet jag lyckats ta mig på 3 månader äter upp mig.
Vet inte hur jag lyckades hamna här?
Vet inte hur jag ska lösa situationen..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Beklagar så innerligt din situation, men blir än mer beklämd över hur du har lyckats ta nya lån med tanke på att alla ”banker” idag använder antingen Tink eller Kreditz vid lånansökningar och borde då ha sett alla speltransaktioner och därmed inte lånat ut…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp