• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur länge kan man vänta med att betala av lån!

Snabeln

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Mars 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej!

Vill få lite tips eller förslag om hur länge man kan vänta med att betala av lån/kredit.

Lite backstory till det hela. Den här månaden har haft många oförutsägbara utgifter som jag inte alls kunde föreställa mig detta gjorde då att det satte mig i en svår situation. Just nu så har jag några lån/krediter som behövs betalas men jag kan inte eftersom det saknas pengar. Men nu till hela vändningen, som alla vet så kommer skatteåterbäringen mellan 9-12 april och med de pengarna så kan jag betala av alla lån/krediter denna månad. Hur ska jag gå tillväga med detta, jag vet att inkasso kan ske om företagen själva vill och jag vet att vissa utav dessa lånen skulle bli bättre om de just hamnade där för min egna livssituation. Kan man eventuellt släppa på fakturorna en månad och sedan hamna i fas nästkommande månad?

Lite information om de lån/krediter som behövs betalas men som också kommer betalas är.

Merax

FlexKonto

Smspengar/Gfmoney de ligger på samma

Klarna

Qliro

Ferratum

Saldo

Svea

Viaconto

Tacksam för svar om någon har någon aning om hur dessa företag agerar vid en utebliven betalning på fakturan. Har aldrig varit sen tidigare med någon utav fakturorna och just nu kämpar jag själv med min egna skuldsanering då ett gammalt spelmissbruk som satte mig i denna situation som för många andra. Kom ihåg ni är aldrig ensamma och vi löser dessa gamla problem! Ha en trevlig kväll/dag på er allihopa. Om ni vill ha mer information om lånen så kan ni skriva nedan så svarar jag på er!
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
De flesta skickar till inkasso efter tre missade betalningar.
Skulder som rapporteras till Uc ger anmärkning om misskött kredit när de skickas till inkasso.

Missar du bara en betalning så kommer det inte hända ngt mer än att du får påminnelse
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
PS I Klarna appen kan du flytta förfallodatum på fakturor så testa det
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
164
Mottagna reaktioner
59
Poäng
176
Hej!

Vill få lite tips eller förslag om hur länge man kan vänta med att betala av lån/kredit.

Lite backstory till det hela. Den här månaden har haft många oförutsägbara utgifter som jag inte alls kunde föreställa mig detta gjorde då att det satte mig i en svår situation. Just nu så har jag några lån/krediter som behövs betalas men jag kan inte eftersom det saknas pengar. Men nu till hela vändningen, som alla vet så kommer skatteåterbäringen mellan 9-12 april och med de pengarna så kan jag betala av alla lån/krediter denna månad. Hur ska jag gå tillväga med detta, jag vet att inkasso kan ske om företagen själva vill och jag vet att vissa utav dessa lånen skulle bli bättre om de just hamnade där för min egna livssituation. Kan man eventuellt släppa på fakturorna en månad och sedan hamna i fas nästkommande månad?

Lite information om de lån/krediter som behövs betalas men som också kommer betalas är.

Merax

FlexKonto

Smspengar/Gfmoney de ligger på samma

Klarna

Qliro

Ferratum

Saldo

Svea

Viaconto

Tacksam för svar om någon har någon aning om hur dessa företag agerar vid en utebliven betalning på fakturan. Har aldrig varit sen tidigare med någon utav fakturorna och just nu kämpar jag själv med min egna skuldsanering då ett gammalt spelmissbruk som satte mig i denna situation som för många andra. Kom ihåg ni är aldrig ensamma och vi löser dessa gamla problem! Ha en trevlig kväll/dag på er allihopa. Om ni vill ha mer information om lånen så kan ni skriva nedan så svarar jag på er!
Ring dem och berätta situationen. I värsta fall så hinner du på en påminnelse med 50-60kr avgift innan skatten kommer. Mer än så kommer inte hända.
 

Snabeln

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Mars 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ring dem och berätta situationen. I värsta fall så hinner du på en påminnelse med 50-60kr avgift innan skatten kommer. Mer än så kommer inte hända.
Okej, ja jag får göra det hann prata med klarna idag men får ringa resten imorgon. Tacksam för svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp