• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig med skuldsanering - frågor

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Hej
Ska söka skuldsanering i dagarna. Hur länge har jag på mig att betala av skulder till privatperson innan det anses som gynnande av borgenär? Nu är väntetiden ca 5 månader innan dom ens börjar titta på min ansökan. Har jag 5 månader på mig? Eller är det när man har skickat in ansökan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Efter inledande får du inte gynna någon enskild borgenär.
Jag betalade på allt jag kunde fram till jag fick inledande. Det såg min hl positivt på.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
När blir det inledande?
Du får samtal av handläggaren som jobbar med ditt ärenden och då brukar svarat komma ganska fort, antingen avslag el inledande. Nu är det ju lång kötid på ansökningarna så det lär dröja många månader innan du får något besked.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Du får samtal av handläggaren som jobbar med ditt ärenden och då brukar svarat komma ganska fort, antingen avslag el inledande. Nu är det ju lång kötid på ansökningarna så det lär dröja många månader innan du får något besked.
Tack för svar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det kan vara gynnande innan inledandet.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Det kan vara gynnande innan inledandet.
Du får gärna förklara hur det kan bli gynnande när man överhuvudtaget inte ens vet om man får inledande.
Jag betalade allt jag kunde innan inledande och det såg handläggaren på skuldsaneringen bara positivt på.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Betala fram till privatpersonen fram till inledande, men inte längre än så.

1713254388380.png

Just nu är väntetiden ca 6 månader. Vilket är posittivt för den sökande. Förhoppningsvis hinner du betala bort rätt mycket eller allt till privatpersonen och spara undan lite. Förutsatt planerna är att släppa resten av lånen om du inte gjort det.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Betala fram till privatpersonen fram till inledande, men inte längre än så.

Visa bilaga 3943

Just nu är väntetiden ca 6 månader. Vilket är posittivt för den sökande. Förhoppningsvis hinner du betala bort rätt mycket eller allt till privatpersonen och spara undan lite. Förutsatt planerna är att släppa resten av lånen om du inte gjort det.
Oj lång tid! En dum fråga: innebär det här inledande?: " från att vi tar emot din ansökan tills du får besked om att vi går vidare med ansökan..."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp