• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp med dålig situation

sam9191

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 April 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej! Jag skulle vilja be om er hjälp.

Jag har skulder på totalt 550 000 kr och betalar cirka 15 000 kr i månaden. i

Mina skulder idag är:
- Big bank 174 500 kr med ränta 8,1 % kvar: 98 månader
- Lendify 197 000 kr med ränta 13 % - 68 månader
- Anyfin: 100 000 kr flexibel - betalar 4 200 kr för att bli skuldfri där inom 31 månader
- 3 krediter med hög ränta totalt 70 000 kr betalar 3 000 kr och klar med i början av 2027

Min årsinkomst före skatt är 385 000 kr.

Jag har inte råd att betala på det här sättet mer, annars kommer jag att ta fler sms-lån bara för att kunna överleva.

Ska jag låta allt gå till Kronofogden och ansöka om skuldsanering samtidigt? Är det värt det?

Jag ansökte om samlingslån förra året och fick nej från alla banker, då var mitt kreditbetyg inte så bra.

Idag har jag ett bra kreditbetyg med UC Riskprognos 2,3 (580) poäng. Jag har 4 förfrågningar och det kommer att bli 0 om 3 månader.

Som jag sa, jag vill ha era tips och råd, hur skulle ni göra om ni var i min situation?

Tack för er tid och tålamod.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Jag skulle vänta ut till 0 ff och sedan ansöka om samlingslån genom Lendo. Skulle samla alla krediter, Anifin och Lendify. Det är ca 367 000 , du kan få iallafall 350 000 samlingslån. BigBank med 8% ränta får vara kvar då är det bra ränta i nuläge. Då skulle du ha 2 st lån med ca 7- 8000 per månad istället karusellen som du har nu. Då kan du göra extra inbetalningar när du kan och på sikt vara skuldfri. Tror inte du får skuldsanering och du behöver inte det
 

sam9191

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 April 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag skulle vänta ut till 0 ff och sedan ansöka om samlingslån genom Lendo. Skulle samla alla krediter, Anifin och Lendify. Det är ca 367 000 , du kan få iallafall 350 000 samlingslån. BigBank med 8% ränta får vara kvar då är det bra ränta i nuläge. Då skulle du ha 2 st lån med ca 7- 8000 per månad istället karusellen som du har nu. Då kan du göra extra inbetalningar när du kan och på sikt vara skuldfri. Tror inte du får skuldsanering och du behöver inte det
Tror du att jag har chansen att få samlingslån godkänd? Av din erfarenh vad bli Riskprognosen när all ff försvinner?
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Det kommer stt bli bättre kan inte säga hur mkt men om du söker genom Lendo och skriver att du ska samla lån tror att du får några erbjudande
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp