• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp, har för mkt lån

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
En avbetalning på 6 alt 12 månad landar på en högre månadskostnad än idag..
Känns ju helt omöjligt nu..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Vill också säga att det kommer att ordna sig på ett eller annat sätt, det gör det alltid. Du och barnen har varandra och du vill deras bästa. Att du älskar de räcker längst <3 och semesterresor eller dyra prylar trumfar inte kärlek. även om vi ändå vill ge våra barn det bästa.
Sätt dig ner och skriv ner olika scenario och olika mål och delmål du vill uppnå.
Skulle du få bra avbetalningsplaner med inkassobolagen så är ett annat alternativ att du i så fall betalar ner på dina synliga lån om du skulle få samlingslån.
Så det finns lite olika vägar att gå.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
En avbetalning på 6 alt 12 månad landar på en högre månadskostnad än idag..
Känns ju helt omöjligt nu..
Jag förstår att det känns läskigt så därför tänker jag att du kan välja att bara släppa två lån, alltså sluta betala på två av snabblånen, exempelvis Gf money och loanstep.
Sen kan du läsa runt här på forumet om olika inkasso och vad folk har fått för avbetalningsplaner, om du söker på varje långivare så kommer du hitta aktuella trådar.
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Vill också säga att det kommer att ordna sig på ett eller annat sätt, det gör det alltid. Du och barnen har varandra och du vill deras bästa. Att du älskar de räcker längst <3 och semesterresor eller dyra prylar trumfar inte kärlek. även om vi ändå vill ge våra barn det bästa.
Sätt dig ner och skriv ner olika scenario och olika mål och delmål du vill uppnå.
Skulle du få bra avbetalningsplaner med inkassobolagen så är ett annat alternativ att du i så fall betalar ner på dina synliga lån om du skulle få samlingslån.
Så det finns lite olika vägar att gå.
Ja det stämmer så är det, nej här har det inte blivit några sånna nöjen på flera år.
Hade varit en dröm att ens kunna tänka på något sånt.
Just nu går tankarna mest i hur jag ska göra för att inte huset ska gå förlorat och för att min arbetsgivare inte ska få reda på min ekonomiska situationen.
Hur jag ska lyckad gå runt varje månad och kunna sova på natten. Detta gnager i mig och det senaste året känner jag mig uppslukad av ångest och stress för månaden går inte ihop och jag har lånat på alla ställen jag kunnat.
Inte ens ett smslån blir jag beviljad längre. Då är det illa..
Behöver nog byta jobb om jag hamnar hos kronofogden oroar mig för det jobbar med ekonomi så allt är bara en röra..
Sen lånet på 80000:- min släkting som litat på mig ska ju inte få problem för att mitt liv blivit som det är.

Många tankar och mycket skuld..
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Jag förstår att det känns läskigt så därför tänker jag att du kan välja att bara släppa två lån, alltså sluta betala på två av snabblånen, exempelvis Gf money och loanstep.
Sen kan du läsa runt här på forumet om olika inkasso och vad folk har fått för avbetalningsplaner, om du söker på varje långivare så kommer du hitta aktuella trådar.
Jag kanske inte förstår något men jag tänker såhär, om jag släpper gf och loanstep totalt 60000:- och blir beviljad en avbetalningsplan på 12 månader då hamnar min månadskostnad på 5000:- utan ränta. Det är ju högre än vad jag betalar för dom 2 lånen idag.
Förstår du min tanke? Stämmer det hur jag tänker eller läggs en betalningsplan upp på 12 mån utifrån vad man kan betala därefter rensas skulden?
Förstår inte riktigt hur det funkar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Jag kanske inte förstår något men jag tänker såhär, om jag släpper gf och loanstep totalt 60000:- och blir beviljad en avbetalningsplan på 12 månader då hamnar min månadskostnad på 5000:- utan ränta. Det är ju högre än vad jag betalar för dom 2 lånen idag.
Förstår du min tanke? Stämmer det hur jag tänker eller läggs en betalningsplan upp på 12 mån utifrån vad man kan betala därefter rensas skulden?
Förstår inte riktigt hur det funkar.
Nej skulden rensas inte så. Jag har fått mkt längre betalningsplaner hos alla inkasso, några har jag betalat på i typ fler år. Har inte haft ngn av de lånen du har nu så därför föreslår jag att du läser runt vad andra har fått.
Generellt känns det som att inkassobolagen på senare tid har hårdnat.
Jag hoppas att ngn annan här som har lån där du har och släppt kan svara på vilka inkasso lånen gått till.
De lån jag har hos inkasso är Vivus, Everyday+, Flexlimit, Halenslån, och sen tre andra.
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Nej skulden rensas inte så. Jag har fått mkt längre betalningsplaner hos alla inkasso, några har jag betalat på i typ fler år. Har inte haft ngn av de lånen du har nu så därför föreslår jag att du läser runt vad andra har fått.
Generellt känns det som att inkassobolagen på senare tid har hårdnat.
Jag hoppas att ngn annan här som har lån där du har och släppt kan svara på vilka inkasso lånen gått till.
De lån jag har hos inkasso är Vivus, Everyday+, Flexlimit, Halenslån, och sen tre andra.
Tack snälla människa för att du orkat svara på alla mina frågor.
Lite hopp har jag fått nu med vetskapen om att avbetalningsplanen kan ske på längre tid än 12 mån. Ska söka lite på de lånen jag har och hoppas fler svar.
Tack och trevlig helg
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Okej så huset får behållas tänker du?
Jag äger inte fastigheten själv men kronofogden kanske ändå kan utmäta om jag hamnar där?
Vet du något om hur det funkar, vi är gifta.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
303
Poäng
487
Okej så huset får behållas tänker du?
Jag äger inte fastigheten själv men kronofogden kanske ändå kan utmäta om jag hamnar där?
Vet du något om hur det funkar, vi är gifta.
Jag kan inte lova någonting, men spontant känns det som att det bör finnas ett visst övervärde i huset, så det blir några pengar över för att betala skulderna med.
Skulle det vara bolånet som hamnat hos kronofogden är det ju skillnad såklart.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp