• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Happycash (inkasso)

Flashback2023

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Oktober 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Tog ett lån hos happycash i Augusti och fick ingen räkning ifrån dem och har jagat dem febrilt utan att fått svar och månaderna har gått utan att man får tag i dom och ingen räkning har kommit och räntan tickat på .... fram tills idag när jag fick ett brev ifrån inkasso.. Visserligen är det skönt att kunna betala på den men tycker ändå det är för jävligt. Hade jag fått en räkning från början hade den troligtvis varit avbetald idag.

Vet ju inte hur deras inkasso är, om de är givmilda med någon form av plan eller ska ha summan direkt. Någon här med erfarenhet av deras inkasso?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Tog ett lån hos happycash i Augusti och fick ingen räkning ifrån dem och har jagat dem febrilt utan att fått svar och månaderna har gått utan att man får tag i dom och ingen räkning har kommit och räntan tickat på .... fram tills idag när jag fick ett brev ifrån inkasso.. Visserligen är det skönt att kunna betala på den men tycker ändå det är för jävligt. Hade jag fått en räkning från början hade den troligtvis varit avbetald idag.

Vet ju inte hur deras inkasso är, om de är givmilda med någon form av plan eller ska ha summan direkt. Någon här med erfarenhet av deras inkasso?
Jag vet inte heller vad är det med dem.Är inte kloka. Går inte att få kontakt med dem och swishar på. måfå men det funkar.
 

Simple

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
McCreg credit eller något liknande... Var inga konstigheter ifjol. Fick en avbetalningsplan på ca 500kr/mån
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
McCreg credit eller något liknande... Var inga konstigheter ifjol. Fick en avbetalningsplan på ca 500kr/mån
Ja,men den siffran minskade med tiden, får inga aviseringar och betalar 300 (vet inte hur mycket ska faktiskt betala)och det går.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Får mail med månadens faktura
punktligt varje månad .
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Får mail med månadens faktura
punktligt varje månad .

Får mail med månadens faktura
punktligt varje månad .
Jag har "tappat bort "mitt hot mail och kunde inte återställa, finns inte en chans, fick skaffa nytt men går inte att meddela dem.Förmodligen skickar de avviseringar till gamla mail men ser inte. Ska sluta betala och på så sätt försöka betala allt till inkasso.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Jag har "tappat bort "mitt hot mail och kunde inte återställa, finns inte en chans, fick skaffa nytt men går inte att meddela dem.Förmodligen skickar de avviseringar till gamla mail men ser inte. Ska sluta betala och på så sätt försöka betala allt till inkasso


Men på banken du kan kolla när du betalat
Ocr och deras konto
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Jag betalar med swich. Har du kollat ditt skuldsaldo på mina sidor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp