• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gravid

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Jag känner lite så också. Men jag vill inte utsätta mitt ex för utredning osv då en del av beslutet att bo isär och gå isär är på grund av mina skulder
Står han skriven hos sig och du hos dig och det verkligen är så ni bor har du nog inte mycket att oroa dig för där! Dem ska ju då bevisa att ni bor ihop och gör ni inte det så blir det ju svårt för dem
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Vill Du behålla barnet och pappan dessutom är positiv till det så skall Du givetvis behålla barnet, det är iaf min åsikt.
För Dig blir det väl inget direkt skillnad gällande KFM, inte för pappan heller.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 375
Mottagna reaktioner
401
Poäng
557
För att vara helt säker att dom inte ifrågasätter om ni bor ihop eller ej så är det nog bra att skicka in skilsmässopappren.
 

Frodda

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Det är väl Skatteverket som ska bevisa att det i så fall är skattefusk/bidragsfusk/ekonomiskt fiffel på gång. Inget som kronofogden ska blanda sig i om jag förstår det rätt. Du har inte svarat på det men jag antar att ni båda är skrivna på olika adresser. Om så är fallet så finns ingen risk att kronofogden ska anta att ni har delad ekonomi heller.

Du kan ju få barn med vem som helst, inte ska Kronofogden då anse att du har delad ekonomi med den personen bara för det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 687
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
Jag skulle nog ifrågasätta att man bor på olika ställen om man är gift och skaffar barn. Skulle nog begära att man visar underlag som styrker det hela. Kan i sig vara grund för sk hembesök också.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 687
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
Att räkna in förbehåll för barnet i sig är inga konstigheter
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp