• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gravid

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Jag och min man har levt skild i 2 år snart. Vi låg med varandra för 2 månader sen och jag är nu gravid. Vi har inga planer på att bo ihop. Vi har än inte skickat in skilsmässopapper. Men vi ska så snart som möjligt.
Jag vill behålla bebis. Hur ställer sig kronofogden till det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Jag och min man har levt skild i 2 år snart. Vi låg med varandra för 2 månader sen och jag är nu gravid. Vi har inga planer på att bo ihop. Vi har än inte skickat in skilsmässopapper. Men vi ska så snart som möjligt.
Jag vill behålla bebis. Hur ställer sig kronofogden till det?
Hur menar Du, på vilket sätt har Du med KFM att göra?

Rent spontant så tror jag inte KFM lägger så stor vikt vid just detta, men däremot så kan ju förutsättningar ändras om Du har löneutmätning eller skuldsanering. Förbehåll kan ju ändras tex.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Jag har löneutmätning fast det går inte att mäta något just nu. För låg lön. Fast får mer nu men ingen ny utredning har gjorts. Jag är bara livrädd att de anser att vi bor ihop fast vi inte gör det. Jag vet inte alls hur jag ska göra just av den anledningen. För jag kmr ju gå under om de gör utmätning utefter att vi bor ihop.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Måste tillägga att vi har en väldigt bra relation. Lite som bästa vänner som gör allt för våra barn men som helt enkelt inte fungerar att bo ihop.
 

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Jag vet inte förutsättningar, men jag tror inte det kommer hända något dåligt. Ring Kronofogden och fråga, du behöver inte ens berätta vem du är.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Tack för lugnande ord. Är bara rädd att de kommer se det som att efter vi skaffar ett till barn att vi har gemensam ekonomi liksom.
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Klart dom kan tro att han har skenskrivit sig någon annanstans och att ni begår folkbokföringsbrott pga din löneutmätning.
Detta är ju ett väldigt vanligt sätt att fuska till sig bidrag och undvika kronofogden.

Du skriver att du vill behålla barnet... Vill din man också behålla barnet?
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Klart dom kan tro att han har skenskrivit sig någon annanstans och att ni begår folkbokföringsbrott pga din löneutmätning.
Detta är ju ett väldigt vanligt sätt att fuska till sig bidrag och undvika kronofogden.

Du skriver att du vill behålla barnet... Vill din man också behålla barnet?
Han säger att beslutet är mitt å ta. Han tar ansvar över det barnet också. Men jag vet inte. Jag är jätte orolig nu inför det med kronofogden usch vad hemskt att det ska ligga till grund för eventuella beslut
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Han säger att beslutet är mitt å ta. Han tar ansvar över det barnet också. Men jag vet inte. Jag är jätte orolig nu inför det med kronofogden usch vad hemskt att det ska ligga till grund för eventuella beslut
Personligen hade jag aldrig blandat in varken KF eller ekonomi i ett beslut om att behålla ett barn eller inte.

Jag bor i ett sk utsatt område och här finns mängder med familjer som inte jobbar och troligtvis inte heller är, eller ens nånsin kommer att vara anställningsbara, men som ändå får det att gå runt med bil, fina kläder etc.
I Sverige behöver man ju inte svälta, speciellt barnfamiljer/ensamstående föräldrar tas ju väl omhand överlag.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Personligen hade jag aldrig blandat in varken KF eller ekonomi i ett beslut om att behålla ett barn eller inte.

Jag bor i ett sk utsatt område och här finns mängder med familjer som inte jobbar och troligtvis inte heller är, eller ens nånsin kommer att vara anställningsbara, men som ändå får det att gå runt med bil, fina kläder etc.
I Sverige behöver man ju inte svälta, speciellt barnfamiljer/ensamstående föräldrar tas ju väl omhand överlag.
Jag känner lite så också. Men jag vill inte utsätta mitt ex för utredning osv då en del av beslutet att bo isär och gå isär är på grund av mina skulder
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp