• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Gjort bort mig (Spelat bort allt)...

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 310
Mottagna reaktioner
783
Poäng
677
Kämpa, ett andetag i taget! Jag har en vän som hade en familjemedlem i missbruk. Dom var osams och min vän svarade inte när hon ringde en kväll eftersom hon bara bad om pengar hela tiden pga missbruket. Men i grund och botten stod dom varandra jättenära. Några dagar senare var min väns kollega död i en överdos. Min väns största sorg i livet. Så även om anhöriga blir arga och besvikna så vill dom för allt i världen inte förlora dig. Och dina barn...utsätt dom aldrig för att förlora sin förälder. Allting kommer att bli bra igen. Be om hjälp, överallt! Anhöriga, vården, kyrkan. Det finns hjälp därute. Kram på dig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag lider med dig! :(
Jag vet precis hur du känner. Jag ör också en spelmissbrukare. Speldjävulen har gjort mig till en annan person.
I november var jag också där. Var helt bestämd att jag skulle ta mitt liv. Skrev avskedbrev till mamma och tjejen. Jag trodde att det inte finns utväg
De reagerade snabbt och jag blev räddad. Då förändrades något i mig. Jag bestämde mig att satsa allt att bli bättre.
Så jag berättade om allt till min chef och arbetskamrater. Jag sökte hjälp för min depression och började ta mediciner varje dag. Jag sökte hjälp hör spelberoende också.
Jag fick en spelbehandlare som jag går hos varje vecka. Sen dess har jag avstämningar hela tiden med chefen. Hon har varit med mig på en spelbehandling också.
Så nu 4 månader senare går jag varje vecka på både spelbehandling och hos läkare. Har varit halvtidsjukskriven. Jag börjar bli bättre och har varit spelfri sen dess.
Så ge inte upp! Hur än det ser hopplös ut så går det att lösa. Sök hjälp för spel. Du kommer fixa det!
 

Kaffeikoppen

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26





Du är inte ensam, kämpa på <3
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Beroende är inte rationellt
Att du ens spelar där. Klonkar du nått stort så kommer du inte få ut pengarna.
Det har vi sett gång på gång.
Och när de väl betalar kan svenska banker sätta stopp för transaktionen. Fick cirka 100.000:- utbetalt av ett utländsk spelbolag utan svensk spellicens (utan någon väntetid, direkt utbetalning)

Båda mina banker vägrade ta emot pengarna (Länsförsäkringar och ICA) utan skickade tillbaka dem till spelbolagets bank som de ansåg vara skum.

Hade lite smått panik men efter ett tag löste det sig med hjälp av Revolut.
 

Vonanka

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Det är jobbigt och jag känner igen mig i det du skriver. Sök omg hjälp på akut psyk eller beroendemottagningen om du inte gör allvar av känslan. För mig var det en känsla som inte var möjlig att genomföra pga barnen. Fick snabb hjälp på beroendemottagningen och sen en adhd utredning. Äter idag Elvanse och har inget begär efter alkohol eller spel.
Du fixar det!
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 336
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
164
Poäng
336
Jag var också riktigt nära att ge upp. Men jag tänkte att det är jag som ska må dåligt, inte de runt mig, allra minst mina barn. Jag tog det som ett straff. Äter idag antidepressivt och lugnande och mår bättre, men har jobbiga dagar. Men bär hellre smärtan än att mina barn ska göra det resten av sina liv. Sök hjälp ❤️
 

Charmtroll66

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Februari 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag ger upp. Vet inte hur jag ska klara det här. Hade allt under kontroll, spelfri i nio månader. Men nu har jag börjat igen. Spelat bort allt. Fattar inte vad jag håller på med. Mår extremt dåligt. Yrsel, vet knappt om jag drömt eller om saker hänt. Helt borta i huvet. Funderar på hur jag kan lämna allt utan att barnen får lida. Hatar verkligen mig själv. Vet inte vad jag vill med det här inlägget, men måste få ur mig något på nåt sätt. Ingen att prata med. Ensam om allt.
Hej. Jag vet hur du känner dej. Det är lätt att halka in igen, jag har som väl är ingen familj eller barn som har blivit drabbade av det jag har gjort. Men man mår extremt dåligt . Jag kämpar varje dag . Jag var skuldfri när jag gick i pension men sen vet jag inte vad som tog åt mej. Tristess ? Hade aldrig spelat innan. Men jag hade tur och fick ett halvtidsjobb och försöker nu att betala tillbaks men det är tufft och ibland så går jag ett steg bakåt . Sjukt svårt att hantera det. Men för din familjs skull så kämpa på, ta en dag i sänder . Försök att prata om det med din fru/man . Om du klarade 9 mån så kan du ta nya tag igen . Lycka till
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp