• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gick från 7,8 till 33,4 % av en UC förfrågan!?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Man kan ju som du påstå nåt annat efter det man svarat fel på frågan också.
Nixpix :) Har själv tagit lån med 3 missbrukade krediter, varav banken jag tog lån på inte såg de betalningsanmärkningarna och jag fick ett betydligt bättre betyg hos de än många andra :) Så jag vet att de är olika för olika banker.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Nixpix :) Har själv tagit lån med 3 missbrukade krediter, varav banken jag tog lån på inte såg de betalningsanmärkningarna och jag fick ett betydligt bättre betyg hos de än många andra :) Så jag vet att de är olika för olika banker.
Alla banker kan se en misskött kredit. Du skriver emot dig själv, alla som står under finans inspektionen kan se en misskött kredit sen om dom väljer och göra det eller inte är inte samma fråga som den du svarade fel på från början.Ytterst få kreditinstitut eller banker kommer att ge lån eller kredit under tiden den sitter. På de flesta banker och kreditinstitut resulterar det oftast i ett direktavslag på alla ansökningar.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Är detta normalt?
Har legat på 13% hur länge som helst, väntade in den nya inkomsten som kom igår! Gick ner till 7,8%
Söker då samlingslokal och den ökar till 33,4%? På en förfrågan? Galet!!
Fick ju inget lån heller så nu sitter man här men as hög UC utan lån.. FAN.. Orkar fan inte kämpa mer med min ekonomi.. Trodde jag skulle ha en chans men mina chanser är ju lika små som när jag hade årsinkomst på 109000:-
Ändå 3 dubblat min inkomst men nej!
Tyvärr så är det den missköta krediten som ställer till det tråkigt att säga men det är ju det anmärkningen är till för att banker och kreditinstitut inte ska bevilja några lån så länge man finns kvar i missbruksregistret och antagligen därav du inte fick några förslag på lån. Jag skulle vänta tills anmärkningen är borta innan jag hade sökt igen.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Alla banker kan se en misskött kredit. Du skriver emot dig själv, alla som står under finans inspektionen kan se en misskött kredit sen om dom väljer och göra det eller inte är inte samma fråga som den du svarade fel på från början.Ytterst få kreditinstitut eller banker kommer att ge lån eller kredit under tiden den sitter. På de flesta banker och kreditinstitut resulterar det oftast i ett direktavslag på alla ansökningar.
Hänvisar till mina tidigare svar :)
 

CefN

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Mars 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tyvärr så är det den missköta krediten som ställer till det tråkigt att säga men det är ju det anmärkningen är till för att banker och kreditinstitut inte ska bevilja några lån så länge man finns kvar i missbruksregistret och antagligen därav du inte fick några förslag på lån. Jag skulle vänta tills anmärkningen är borta innan jag hade sökt igen.
Jo jag vet.. Men vissa banker har valt att inte se anmärkningen, vissa banker såg jag hade valt att inte se mina andra lån.
Lendos riskprognos var på typ 2,3 medans bankernas var 60-88%
Har gett upp ändå, får inget lån så får väl komma på något annat.. Trist dock att snubbla på mållinjen med missbrukad kredit..
 

CefN

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Mars 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Varför i helvete samarbetar Lendo mm med Banky? Kan väl inte finnas någon som tar dom? Alltså har man en medlånsökande så kan man ju få ett bättre lån än hos dom på typ 34% ränta
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Jo jag vet.. Men vissa banker har valt att inte se anmärkningen, vissa banker såg jag hade valt att inte se mina andra lån.
Lendos riskprognos var på typ 2,3 medans bankernas var 60-88%
Har gett upp ändå, får inget lån så får väl komma på något annat.. Trist dock att snubbla på mållinjen med missbrukad kredit..
Ja väldigt tråkigt att höra att du snubblade på mållinjen med missbrukad kredit anmärkningen hoppas du kan klara av din nuvarande situation utan att få flera anmärkningar tills missbrukad kredit anmärkningen försvinner och du kan pröva på nytt.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Hänvisar till mina tidigare svar :)
UC har bedrivit verksamhet sedan 1970-talet och har i flera decennier utvecklat ett
skuldregister. UC:s skuldregister innebär att kreditgivare dagligen (alternativt i realtid)
rapporterar in skulder och s.k. kreditmissbruk. UC:s register innehåller enligt våra beräkningar 99,96 % av det totala beloppet krediter som kan rapporteras in med stöd av dagens system,
vilket innebär att frivillig inrapportering fungerar. Det är endast 0,04 %, dvs. några av
konsumentkreditinstitutens krediter, som för närvarande inte rapporteras in i dagens system.
Dessutom förändras det inrapporterade beloppet i takt med förändringar på marknaden och UC ser för närvarande att tillväxttakten för osäkrade krediter har upphört.

Du kan ju hänvisa till dina föregående svar :)

bifogade filen är en Remiss av betänkandet

”Ett förstärkt konsumentskydd mot riskfylld
kreditgivning och överskuldsättning” (SOU 2023:38)
Angående Skri-register
och de ändringar som föreslås i kreditupplysningslagen samt en ny
kreditupplysningsförordning.
 

Bilagor

  • uc-ab.pdf
    161.2 KB · Visningar: 16

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
UC har bedrivit verksamhet sedan 1970-talet och har i flera decennier utvecklat ett
skuldregister. UC:s skuldregister innebär att kreditgivare dagligen (alternativt i realtid)
rapporterar in skulder och s.k. kreditmissbruk. UC:s register innehåller enligt våra beräkningar 99,96 % av det totala beloppet krediter som kan rapporteras in med stöd av dagens system,
vilket innebär att frivillig inrapportering fungerar. Det är endast 0,04 %, dvs. några av
konsumentkreditinstitutens krediter, som för närvarande inte rapporteras in i dagens system.
Dessutom förändras det inrapporterade beloppet i takt med förändringar på marknaden och UC ser för närvarande att tillväxttakten för osäkrade krediter har upphört.

Du kan ju hänvisa till dina föregående svar :)

bifogade filen är en Remiss av betänkandet

”Ett förstärkt konsumentskydd mot riskfylld
kreditgivning och överskuldsättning” (SOU 2023:38)
Angående Skri-register
och de ändringar som föreslås i kreditupplysningslagen samt en ny
kreditupplysningsförordning.
Tror du missuppfattat mina svar :) Hur som tråkigt för TS, lämnar diskussionen här. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp