• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga när man ej kan betala sin månadsbetalning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Fick svaret att dom ej kan göra något åt situationen. Bufferten samt de betalningsfria månaderna ska vara för just de här situationerna man kan råka ut för.
Men rådet dom kunde ge är att jag ska försöka komma ikapp så fort som möjligt med den betalningen man halkar efter med, då risken finns att borgenärerna får meddelande om att man inte skött sin betalning.
Om det handlar om en månad man halkar efter med, men betalar igen den fort, så är chansen inte alls stor att något sådan händer. Är mer om man ligger efter med runt 3 månader.

Så lugnade mig lite i alla fall. :)
Planen är att jag betalar in det jag kan denna månad, och sedan nästa så betalar jag in som jag ska, plus det som jag ligger efter med.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Vid några tillfällen hade jag oxå skäl som gjorde att jag fick hoppa över inbetalningen. Nu betalade jag alltid ikapp månaden efter o det oftast i anslutning till den betalfria månaden som jag behövde göra detta. Det som hände av att det kom en påminnelse.
Om du blir efter m två betalningar så meddelas borgenärerna. Efter 4 obetalda kan saneringen omprövas m risk för att den hävs.
Ta kontakt m Skuldsaneringen. Det är ju några månader bort innan nästa betalfria månad.
Har du möjlighet att betala nånting av det du skulle betalt? OCh kanske betala in lite extra varje månad tills du är i kapp?
Är de att man har 2 obetalda , eller att man har betalt 2 gånger för sent ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Vid några tillfällen hade jag oxå skäl som gjorde att jag fick hoppa över inbetalningen. Nu betalade jag alltid ikapp månaden efter o det oftast i anslutning till den betalfria månaden som jag behövde göra detta. Det som hände av att det kom en påminnelse.
Om du blir efter m två betalningar så meddelas borgenärerna. Efter 4 obetalda kan saneringen omprövas m risk för att den hävs.
Ta kontakt m Skuldsaneringen. Det är ju några månader bort innan nästa betalfria månad.
Har du möjlighet att betala nånting av det du skulle betalt? OCh kanske betala in lite extra varje månad tills du är i kapp?

Det finns inget skuldsanering gör åt ett sånt samtal, det finns inte ens någon möjlighet att notera samtalet i någon journal. Det finns inget ärende. Det man kan göra är att ringa och ta upp tid till ingen nytta, alt begära omprövning eller hoppas och be att man kommer ikapp någon gång.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Det finns inget skuldsanering gör åt ett sånt samtal, det finns inte ens någon möjlighet att notera samtalet i någon journal. Det finns inget ärende. Det man kan göra är att ringa och ta upp tid till ingen nytta, alt begära omprövning eller hoppas och be att man kommer ikapp någon gång.
Jag vet det! Men kanske känns det bättre för den som är "drabbad" att ringa nån även om det inte kommer leda nån vart.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Jag vet det! Men kanske känns det bättre för den som är "drabbad" att ringa nån även om det inte kommer leda nån vart.
Det kanske det gör, kan vara bra motivering när folk gnäller över väntetiderna, att man får vara glad att det känns bättre för någon annan.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Det kanske det gör, kan vara bra motivering när folk gnäller över väntetiderna, att man får vara glad att det känns bättre för någon annan.
Skönt att kunna skylla sin underprestation på att för många ringer in och stör. Det hade inte gått på mitt jobb
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp