• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fler högavlönade till kfm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 556
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787

Har sett ett gäng sådana.
Det går dra på sig ordentligt med blancolån tydligen om man är 2 vuxna med inkomster på säg 75-150k i månaden vad.

Har man väl fått till 5 miljoner i blanco och avbetalningar och kontokrediter så kanske det gått skapligt, till räntorna började röra på sig. Räntorna har väl gått upp 4-5ish procentenheter, det gör uppåt 20000 i månaden. Plus att man utöver det suttit med rörliga bolån på kanske 10 mille..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Man blir ju mörkrädd. Med de inkomsterna så vittnar det ju ändå om rätt så högavlönade arbeten och av allt att döma bra utbildningar i bagaget. Hade varit intressant att intervjua dessa personer för att ta reda på vad som drivit på det.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Vi har 90.000 in brutto. Men har fått släppa allt nu. Som tur är 95% av alla lån på mig

hade kontroll 2022 , sen har det bara gått utför
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Jag har skrivit det förr och säger det igen. Något måste göras.

Problematiken slår både mot högbelånade välbärgade som i artikeln, slår mot underklassen, slår mot medelklassen.

Jag begriper helt seriöst inte hur ensamstående föräldrar klarar det.

Inkomst netto på 25.000 och man har två barn säger vi, normalt. En undersköterska. Med underhållsbidrag och barnbidrag är man på 30.000 typ.

Hyran är väl närmare 15.000 i storstäderna nu om man är en familj, återstår gör 15.000 som ska täcka allt ifrån barnens fritidsaktiviteter till transport, försäkring, el, kläder, mat bilar.

Ja, det är kämpigt hela världen just nu men Sverige är mer utsatt av ett par anledningar bland annat att vi är världens mest belånade folk i princip.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
64
Poäng
196
Man blir ju mörkrädd. Med de inkomsterna så vittnar det ju ändå om rätt så högavlönade arbeten och av allt att döma bra utbildningar i bagaget. Hade varit intressant att intervjua dessa personer för att ta reda på vad som drivit på det.
Finns massa intervjuer och svar hos Lyxfällan :thinking:. Kör Pluto TV och titta på de senaste avsnitten.
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Finns massa intervjuer och svar hos Lyxfällan :thinking:. Kör Pluto TV och titta på de senaste avsnitten.
Majoriteten av deltagarna i lyxfällan är låginkomsttagare med skitjobb så nej, det kommer inte ge mig några som helst svar.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
64
Poäng
196
Majoriteten av deltagarna i lyxfällan är låginkomsttagare med skitjobb så nej, det kommer inte ge mig några som helst svar.
Absolut inte. Jag tittar på Pluto TV, läser kort beskrivning av varje avsnitt och blir helt förvånad över att vissa välavlönade hamnar där.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp