• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Faktura från expresslån, vad göra?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Varför skulle den ha betydelse?
Om du skickar ett bf på mig på en riktig skuld, som jag gärna slipper undan, då vore bra steg för att få rätt att bestrida och polisanmäla dig då?
Polisen utreder inte skulden riktighet, kfm gör absolut ingenting med en polisanmälan
Jag tror inte vi pratar om samma sak här. Om man har fått en bluffaktura ska man polisanmäla den som skickar bluffakturor eftersom det är frågan om bedrägeri. Skulder man vill ”slippa undan” som du pratar om hjälper det så klart inte att polisanmäla.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Jag tror inte vi pratar om samma sak här. Om man har fått en bluffaktura ska man polisanmäla den som skickar bluffakturor eftersom det är frågan om bedrägeri. Skulder man vill ”slippa undan” som du pratar om hjälper det så klart inte att polisanmäla.
För kfms fel spelar det ingen roll ändå. En polisanmälan gör ingen skillnad.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Och det är bra att veta att polisanmälan saknar betydelse i frågan om själva skulden.
Det stämmer, men den allmänna rekommendationen är att polisanmäla.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
För kfms fel spelar det ingen roll ändå. En polisanmälan gör ingen skillnad.
Bedrägerier ska väl ändå anmälas! Snöa inte in dig för mkt på Kf och skuldens "riktighet".
Polisanmälan gör man för att företagen som skickar bluffakturor ev kan stoppas. Polisen själva utmanar att anmäla. Har ingenting med Kf att göra.
 

Bäckis

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Bestrid allt som har med han att göra!
Jag får flera fakturor från finace&acconting Group! Har polisanmält dom och skickat in till express lån, fick svar från dom att det inte stog någonting om att någon annan har ansökt i mitt namn! Vad gör jag skall jag behöva betala krav breven från express lån? Det kommer flera fakturor i veckan från f&a group! Vad gör jag? Blir galen och rädd att det skall hamna hos kronofogden! Hjälp mig!! MVH Britta Bäckman
 

Bollamera

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Oktober 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag får flera fakturor från finace&acconting Group! Har polisanmält dom och skickat in till express lån, fick svar från dom att det inte stog någonting om att någon annan har ansökt i mitt namn! Vad gör jag skall jag behöva betala krav breven från express lån? Det kommer flera fakturor i veckan från f&a group! Vad gör jag? Blir galen och rädd att det skall hamna hos kronofogden! Hjälp mig!! MVH Britta Bäckman
Du bestrider bara, fortsätt bestrid, om dom drar det till Fogden så bestrid där också, en sista utväg är att ni möts i rätten, där vinner du för du har inte använt dig av något bank-id på deras hemsida så dom kan aldrig binda dig till något oavsett om det är du som sökt via deras hemsida. Bevisbördan ligger hos dom.

Dom kommer lägga ner det vad det lider för det kostar massa pengar att processa, vad du än gör så betala inte en krona och gå inte på att du måste göra någon polisanmälan för det behöver du inte.

Bedragare, inget annat...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp