• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fått från KFM

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
243
Mottagna reaktioner
76
Poäng
216
För första gången i mitt liv har jag fått från kfm på kivra. Mitt lån hos lumify . Jag kan betala det om cirka 1 vecka. Hur agerar jag? Skriver under direkt? Väntar? Vad händer om jag inte skriver under på säg 7 dagar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
För första gången i mitt liv har jag fått från kfm på kivra. Mitt lån hos lumify . Jag kan betala det om cirka 1 vecka. Hur agerar jag? Skriver under direkt? Väntar? Vad händer om jag inte skriver under på säg 7 dagar?
Kan du betala hela? I så fall behöver du inte skriva under med samma. Du kommer få en påminnelse om ca 2 veckor.
Kan du betala innan du fått påminnelsen? Betala och sen är saken klar! För säkerhets skull kan du ringa till Kf när påminnelsen kommer och säga att du redan betalat och vill stämma av att pengarna har kommit och ärendet är avslutat.
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
243
Mottagna reaktioner
76
Poäng
216
Har
Kan du betala hela? I så fall behöver du inte skriva under med samma. Du kommer få en påminnelse om ca 2 veckor.
Kan du betala innan du fått påminnelsen? Betala och sen är saken klar! För säkerhets skull kan du ringa till Kf när påminnelsen kommer och säga att du redan betalat och vill stämma av att pengarna har kommit och ärendet är avslutat.
Har jag fått en anmärkning nu?
om jag väntar 9 dagar med att skriva under, besöker dom mitt hem /arbetsplats då? När jag skriver under, är det då jag har 10 dagar på mig att betala?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Har

Har jag fått en anmärkning nu?
om jag väntar 9 dagar med att skriva under, besöker dom mitt hem /arbetsplats då? När jag skriver under, är det då jag har 10 dagar på mig att betala?
Nej du har inte fått en anmärkning! Den får du om du signerar idag och inte hinner betala så mottagaren hinner få in din betalning samt meddela Kf om du betalat. Man har 10 dagar på sig fr det datum man skriver under på föreläggandet.

De kommer inte besöka dig så var inte orolig. Jag förstår oron när det är första gången. Men du kan vara lugn, gör bara som jag skrev (invänta påminnelsen). Kommer inte hända ngt nu.
Om du INTE kan betala när du fått påminnelsen så hör av dig då här igen så får du tips hur du köper dig tid.
Det bästa är att betala så fort du kan men där du är idag så kommer inte hända ngt på minst 3 veckor. Och så länge du inte skrivit under och inte är delgiven så blir det ingen anmärkning.
Så stäng ner Kivra nu och ta en kaffe :)
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
243
Mottagna reaktioner
76
Poäng
216
Nej du har inte fått en anmärkning! Den får du om du signerar idag och inte hinner betala så mottagaren hinner få in din betalning samt meddela Kf om du betalat. Man har 10 dagar på sig fr det datum man skriver under på föreläggandet.

De kommer inte besöka dig så var inte orolig. Jag förstår oron när det är första gången. Men du kan vara lugn, gör bara som jag skrev (invänta påminnelsen). Kommer inte hända ngt nu.
Om du INTE kan betala när du fått påminnelsen så hör av dig då här igen så får du tips hur du köper dig tid.
Det bästa är att betala så fort du kan men där du är idag så kommer inte hända ngt på minst 3 veckor. Och så länge du inte skrivit under och inte är delgiven så blir det ingen anmärkning.
Så stäng ner Kivra nu och ta en kaffe :)
Stort tack för dina svar! Du är grym som tar dig tid att svara. Är betydligt lugnare nu. Jag skriver på när jag har pengarna att betala med. En sista fråga? Vad är delgiven?

ska ut och luncha i solen nu. Underbart väder! Ger sån energi! Allt löser sig!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Så fort du har skrivit på föreläggandet så har du erkänt skulden och blivit delgiven, du har tagit del av kravet mot dig.
Tänker inte komplicera det nu (för det behövs inte) med att rabbla upp alla andra sätt man kan bli delgiven på om man inte skriver under för det är inte aktuellt i ditt fall.
Njut av din lunch!
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
243
Mottagna reaktioner
76
Poäng
216
Så fort du har skrivit på föreläggandet så har du erkänt skulden och blivit delgiven, du har tagit del av kravet mot dig.
Tänker inte komplicera det nu (för det behövs inte) med att rabbla upp alla andra sätt man kan bli delgiven på om man inte skriver under för det är inte aktuellt i ditt fall.
Njut av din lunch!
Tyvärr står det att man kan få en anmärkning när kfm får in ett krav mot en. Men då är det först när man blivit delgiven och sen inte betalar i rätt tid alltså
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
1. Betala skulden om 7 dagar.
2. Signera påminnelsen samma dag som du betalat
3. Vänta 4 dagar och ring sen till den du betalat till och fråga om de fått pengarna SAMT meddelat Kf om att du betalat.
4. Jag hade även ringt Kf och frågat om ärendet har avslutats för att vara på den säkra sidan
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Alt 2
1. Betala
2. Signera
3. Mejla Kf att du bestrider
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp