• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Easy living Collector

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Hej,
Någon som vet hur länge man får vänta på kreditkortet Easy living från Collector?
Har postutdelning 2 ggr/vecka men inget kort på 2 veckor, däremot fick jag koden.
Eller skickas kortet med rekommenderat brev?
Tacksam om någon vet. Kundtjänst stängde 15 så om igen vet så får jag ringa i morgon.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Jag vill minnas att jag fick vänta på mitt Easy card fr Collector ca två veckor. Har du postutdelning bara 2 dagar i veckan så kan du räkna med tre veckor.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Tack för svar! Ja då är det nog normal tid att vänta.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Jag vill minnas att jag fick vänta på mitt Easy card fr Collector ca två veckor. Har du postutdelning bara 2 dagar i veckan så kan du räkna med tre veckor.
Fick du kortet som rek? Rek brukar ju landa en dg tidigare n vanlig post.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Fick du kortet som rek? Rek brukar ju landa en dg tidigare n vanlig post.
Jag tror att jag fick det i brevlådan. Minns inte att det skulle varit rek. Minns att jag fick ringa till Collector och fråga vart kortet tog vägen och de sa att man får räkna mellan 10-14 dagar.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Det var lång leveranstid att skicka ut ett plastkort. Tar 4-7 arbetsdagar att få ut ett vanligt kort och det tycker jag är lång tid :)
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Söker råd här igen då kundtjänst är stängt.
Jag har aktiverat mitt Collector kort och gjorde överföring på 2700 till mitt konto i Swedbank via Betalo. Pengarna kom in och allt ok där. Jag har då ca 17.000 outnyttjad av krediten men när jag försökte betala i butik så gick det inte "medges ej", försökte sedan ta ut kontanter via bankomaten och fick samma svar "uttag medges ej". Jag gjorde en ny överföring till Swedbank via betalo och det gick bra. De pengarna kommer in på måndag.
Men undrar förstås varför kortet varken går att betala med på coop eller ta ut i bankomat.Försöker via appen hitta om det är någon spärr jag ska släppa på men hittar inget.
Någon som har varit ut för detta och vet svaret?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Söker råd här igen då kundtjänst är stängt.
Jag har aktiverat mitt Collector kort och gjorde överföring på 2700 till mitt konto i Swedbank via Betalo. Pengarna kom in och allt ok där. Jag har då ca 17.000 outnyttjad av krediten men när jag försökte betala i butik så gick det inte "medges ej", försökte sedan ta ut kontanter via bankomaten och fick samma svar "uttag medges ej". Jag gjorde en ny överföring till Swedbank via betalo och det gick bra. De pengarna kommer in på måndag.
Men undrar förstås varför kortet varken går att betala med på coop eller ta ut i bankomat.Försöker via appen hitta om det är någon spärr jag ska släppa på men hittar inget.
Någon som har varit ut för detta och vet svaret?
Måste handla med kod första gången vill jag minnas i butik. Går inte att blippa

Annars kan du prova på coop.se och handla där online, välja avhämtning och gå och hämta varorna i butiken.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Det var efter jag slog koden på coop och i bankomaten som det kom upp att uttag medges ej.
Prövade att göra internetköp men även där var det samma besked.
På appen står vilket belopp som är tillgängligt men i och med att jag gjorde 4 överföringar på vardera 2900 kr från Betalo förra torsdagen så börjar jag tro att de kan ha någon beloppsgräns av kontantuttag per 7 dagars period typ. Ska plöja igenom de finstilta villkoren och se om jag hittar nåt. Hittar inget under FAQ.

Men kan ju även vara så att jag efter aktivering av kortet inte skulle ha gjort överföring via Betalo direkt utan före det ha handlat och använt kod. Därför kanske det smög in sig nån "spärr".
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Fick mail idag från Betalo gällande Easyliving för er som har kortet och behöver ta ut pengar på kontot eller använda för att betala räkningar. Gratis att använda fram till 30 Juni

https://www.collector.se/kreditkort/betalo


1714663026975.png
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp