• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Diskussion om svenskars skulder

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Du har påstått att genomsnitts svensken bor i ett sex miljoners boende och samtidigt betalt av fem miljoner på sitt lån samt att boendet är i absoluta topp skikt.

Stämmer det in på genomsnitts svensken?

Hur många i statistiken utgör den absoluta topp skiktet i förmögenhet.


Saxat:
Sverige är världsmästare i grenen förmögenhetsklyftor, åtminstone när det gäller utvecklade länder. Sverige ligger enligt Credit Suisse 12:a på jorden.

Enligt Credit Suisse steg den rikaste procentens andel av svenskarnas samlade förmögenhet från 34,9 procent till 37,6 procent

Tror inte den andelen har minskat i procent?
Jag har aldrig påstått att genomsnittliga svensken bor i en bostad värd sex miljoner med en belåningsgrad på 15 %, men jag gör det och är nöjd med det.
Långt hellre har jag det så än att vara skuldfri och bo i en hyresrätt.
Självklart är skillnaden i inkomst av kapital enorm, men så ser det ut globalt och är en helt annan diskussion.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Jag har aldrig påstått att genomsnittliga svensken bor i en bostad värd sex miljoner med en belåningsgrad på 15 %, men jag gör det och är nöjd med det.
Långt hellre har jag det så än att vara skuldfri och bo i en hyresrätt.
Självklart är skillnaden i inkomst av kapital enorm, men så ser det ut globalt och är en helt annan diskussion.
Jag har aldrig pratat om boende i denna tråd heller det var du som blev kränkt av någon konstigt anledning av det jag skrev och skulle va nitisk.

Du tog ut en del av min text och hittade på något att argumentera om.Min artikel jag länkade motbevisar vad du säger och visar snarare på att ditt påstående är missvisande.

Sen var får du globalt ifrån det var du du som länkade din artikel, i min artikel pratar dom om människorna i Sverige.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Jag har aldrig pratat om boende i denna tråd heller det var du som blev kränkt av någon konstigt anledning av det jag skrev och skulle va nitisk.

Du tog ut en del av min text och hittade på något att argumentera om.Min artikel jag länkade motbevisar vad du säger och visar snarare på att ditt påstående är missvisande.

Sen var får du globalt ifrån det var du du som länkade din artikel, i min artikel pratar dom om människorna i Sverige.
Vi kör på det, trevlig helg.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp