• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Cashbuddy byter till Bisnode

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Bisnode försvinner förövrigt från UC denna uppdatering i april har dom sagt på mejl.
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Hade hos dem 45000 i lån , aldrig var sen med betalningen. I januari löste jag lånet och sökte igår 15000 fick avslag. Har mkt bättre nu ekonomi än tidigare men nej
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Hade hos dem 45000 i lån , aldrig var sen med betalningen. I januari löste jag lånet och sökte igår 15000 fick avslag. Har mkt bättre nu ekonomi än tidigare men nej
Samma, tror att det är pga att dom bytte till Bisnode.
 

SakaGunners

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Februari 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag ansökte i söndagskväll och fick igår att jag skulle godkänna Kreditz så de kunde bekräfta min inkomst. Idag kom ett Mail att lånet är godkänt och att de nu kontrollerar min Autogiro för att efter det betala ut pengarna. Sett i tidigare poster att detta kan komma via post? Någon annan som varit med om detta smärtfritt?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Jag ansökte i söndagskväll och fick igår att jag skulle godkänna Kreditz så de kunde bekräfta min inkomst. Idag kom ett Mail att lånet är godkänt och att de nu kontrollerar min Autogiro för att efter det betala ut pengarna. Sett i tidigare poster att detta kan komma via post? Någon annan som varit med om detta smärtfritt?
Har för mig dom skickade "välkomst brev" men kan ha fel.
 

SakaGunners

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Februari 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Har för mig dom skickade "välkomst brev" men kan ha fel.
Yes, det stämmer, har fått det mailet där det stod välkommen som kund - ditt lån är godkänt. Det var mest de där att någon annan i tråden fått problem och brev hem som den skulle skicka in.
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Kan ha missat info om detta här - men jag ställer frågan. Kommer info om Cashbuddy-lån försvinna från UC nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp