• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Budget under löneutmätning.

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Man kan fatta beslutet så att inte detta problem uppstår, ordinarie beslut i huvudinkomsten och sedan maxbeslut på sidoinkomsten.
Säkerställer att förbehållet uppnås.
Va väl nån gröngöling som gjorde mitt beslut då för när jag ifrågasätter detta så var det helt korrekt och gick inte att ändra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 840
Mottagna reaktioner
1 828
Poäng
1 277
Va väl nån gröngöling som gjorde mitt beslut då för när jag ifrågasätter detta så var det helt korrekt och gick inte att ändra.
Sagt det förr, det tål att upprepas:
De skillnader i kompetens som tillåts inom det allmänna hade inte accepterats i näringslivet.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 310
Mottagna reaktioner
783
Poäng
677
Imorgon har jag 150 dagar som spelfri. För mig var det en kamp i början, när något som tagit så många timmar varje dag var borta. När drömmen om den stora vinsten dog. När flyktvägen från ångesten försvann. Men det blev ganska snabbt mycket enklare. Och jag saknar det ganska sällan. Kommer längtan efter att spela så påminner jag mig om hur illa däran jag var. Vad som kan hända om jag fuckar up nu. Påminner mig om drömmen om en skuldfri framtid. Stolt över den disciplin jag visade när jag valde att stänga dörren. För till sist handlar det inte om antalet dagar utan om ett livsval. Att ha löneutmätning och vara i ett spelmissbruk skulle förmodligen bli fullkomligt förödande för mig. Det är inte mitt livsval.
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Imorgon har jag 150 dagar som spelfri. För mig var det en kamp i början, när något som tagit så många timmar varje dag var borta. När drömmen om den stora vinsten dog. När flyktvägen från ångesten försvann. Men det blev ganska snabbt mycket enklare. Och jag saknar det ganska sällan. Kommer längtan efter att spela så påminner jag mig om hur illa däran jag var. Vad som kan hända om jag fuckar up nu. Påminner mig om drömmen om en skuldfri framtid. Stolt över den disciplin jag visade när jag valde att stänga dörren. För till sist handlar det inte om antalet dagar utan om ett livsval. Att ha löneutmätning och vara i ett spelmissbruk skulle förmodligen bli fullkomligt förödande för mig. Det är inte mitt livsval.
Starkt jobbat, fortsätt i den andan. Gillar tankesättet att inte enbart räkna antal dagar man är spelfri utan ett nytt livsval/riktning i livet. Blir ett mer framåtblickande förhållningssätt på något vis.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
366
Poäng
487
Imorgon har jag 150 dagar som spelfri. För mig var det en kamp i början, när något som tagit så många timmar varje dag var borta. När drömmen om den stora vinsten dog. När flyktvägen från ångesten försvann. Men det blev ganska snabbt mycket enklare. Och jag saknar det ganska sällan. Kommer längtan efter att spela så påminner jag mig om hur illa däran jag var. Vad som kan hända om jag fuckar up nu. Påminner mig om drömmen om en skuldfri framtid. Stolt över den disciplin jag visade när jag valde att stänga dörren. För till sist handlar det inte om antalet dagar utan om ett livsval. Att ha löneutmätning och vara i ett spelmissbruk skulle förmodligen bli fullkomligt förödande för mig. Det är inte mitt livsval.
Stort grattis till 150 dagar som spelfri! Det är verkligen en imponerande prestation och visar vilken styrka och viljestyrka du besitter. Att kunna säga nej till ett beteende som var så dominerande i ditt liv visar verkligen på din kampvilja och beslutsamhet. Fortsätt att stå fast vid ditt beslut och tänk på de positiva förändringar som det har medfört i ditt liv. Du är verkligen på rätt väg mot en friskare och mer hälsosam framtid. Sköt om dig och fortsätt att kämpa, du är stark och värd en ljusare framtid.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 310
Mottagna reaktioner
783
Poäng
677
Tack hörni! Ibland glömmer jag bort vilket missbruk det faktiskt varit och att det ÄR en bedrift. Stirrar mig blind på skadan mitt missbruk gjort. Det som aldrig kan göras ogjort.

Lite drygt 2 veckor till lön. 1400:- på kontot men har handlat mat för 1 vecka framåt. Det borde inte gå någon nöd på mig. Försöker andas och fokusera. Semester om 6 veckor. Jag har lite saker inplanerat och oj vad jag längtar efter denna semestern! Jag har fortfarande svårt att acceptera att jag har mindre pengar. Har inte vant mig vid livsstilen än trots att jag verkligen försöker påminna mig om att jag har det bra som har tak över huvudet, mat på bordet och ett hopp om en skuldfri framtid. Att bädda ner sig i soffan ikväll efter 2 tuffa jobbveckor, med ett glas Pepsi, och se på tv, med 2 lediga dagar framför mig. Det är lyx. Påminner mig själv igen och igen. En dag i taget.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Tack, det är mitt mål när det drar igång, att jobba så mycket jag kan och betala av på skulderna, tills jag trillar av pinnen, men med förhoppning om att skulderna minskar i vart fall och inte bara betalar av på räntor.. Kan man ha löneutmätning hos två arbetsgivare om man nämner extra jobbet? Har ingen aning om jobbtimmar i förväg nämligen.
Minskar din skuld något med dina extra betalningar? Jobbar du väldigt mycket extra? Tänker bara på hur länge man orkar köra på och jobba alla dagar i veckan..
Sådär, jobbar väl 40-60h extra I månaden, brukar få ut mellan 8-12.000. Jag kör på så länge jag orkar. Det gör ingen jätte stor skillnad på såhär kort tid med i det långa loppet gör det ju det.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Fast hur menar du nu? KFM räknar på din inkomst, inte på om du har 1 eller 5 olika jobb som betalar ut pengar till dig. Alltså extrajobb är ju också en inkomst som räknas. Får du ett maxbeslut kommer de inte räkna på två olika jobb/inkomster, utan "ta" allt du har i inkomst utom förbehållsbeloppet.
Ja, och eftersom att jag har ett heltidsjobb med en fast månadslön så fortsätter förmodligen min löneutmätning där med ett fast belopp vardera månad. Jobbet jag arbetar extra på där inkomsten varierar lägger man väl ett max beslut på? På det sättet får jag ju bara behålla förbehållsbeloppet.
Hur menar du?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Mitt förbehållsbelopp minskade med en summa de räknade ut ett snitt på extrajobbet. Så fick jag inte ihop till den summan varje månad så gick jag back.
Under utmätningen? Låter helt absurt. Dem måste gjort fel? Måste vara enklare att bara lägga ett maxbeslut tänker jag.
När jag hade inledande räknade dem med mitt extra jobb såklart, men det var fritt för mig att sluta jobba extra när jag ville och därmed också betala in mindre. Men fick ju avslag sen och har bara fortsatt att jobba extra. Min löneutnätning drog igång vid årsskiftet igen men inget har gjorts åt mitt extra jobb. Skit märkligt, men jag är ju glad för det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp