• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Borgensman/Medsökande

Anie_D

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 April 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej

Jag vill bara skriva av mig lite. Jag sitter i en jobbig situation.

Utöver mina lån (bolån, studiemedel, billån, blancolån, kreditkort) gick jag i borg för min son för att köpa en bil samt som medsökande för en utbildning.

Överenskommelse med honom var att lånet till utbildning skulle betalas 5 veckor senare. Nu har det gått 1 år och han betalar endast det som måste per månad. Jag har pratat med honom nästan varje månad och bad honom att betala av lånet eller flytta helt tills hans namn men han gör inget. Han bryr sig inte. Även billån vill han inte ändra.

Jag mår dåligt pga min ekonomi och har varit i kontakt med olika banker och det är stopp för mig. Tom för att sänka amortering på mitt bolån eftersom när de räknade på skuldkvot ligger jag över det som bank räknar med 4,5 gånger årsinkomst eftersom de räknar 50% på hans billån och 50% på det andra lånet. Då anser de att jag är Högskuldsatt och måste fortsätta att amortera lika mycket. Jag vill även flytta till en mindre bostad pga min ekonomi men det är stopp med bolån också.

Jag trodde att jag kunde lite på honom men icke. Idag pratar vi inte längre med varandra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 683
Mottagna reaktioner
12 965
Poäng
9 787
Det var ju ändå snällt att dom räknar på att du har 50% av utbildningslånet och billånet, du har ju betalningsansvar för 100% om det behövs.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp