• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån trots bet anmärkning

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Hej utan min vetskap har min sambo fått en bet anmärkning vi har idag bluestep som bolån, är det helt kört att få bolån på en normal bank?
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Hej utan min vetskap har min sambo fått en bet anmärkning vi har idag bluestep som bolån är det helt kört att få bolån på en normal bank
Nej det är inte helt kört att få ett bolån på en normal bank. Många kommer säga nej men en anmärkning kan uppstå av flera olika skäl och det är inte historien bakom som är intressant. Det viktiga är din betalningsförmåga idag.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
248
Poäng
417
Ja till 99% är det nog kört. Du får spela Bluestep och Svea mot varann för pressa räntan tills anmärkningen är borta.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Nej det är inte helt kört att få ett bolån på en normal bank. Många kommer säga nej men en anmärkning kan uppstå av flera olika skäl och det är inte historien bakom som är intressant. Det viktiga är din betalningsförmåga idag.
Ja den uppkom av en bagatel räkning på 3000kr den betaldas en dag försent
Vet inte vilken bank som skulle funka att prata med
Jag har inga anmärkningar och båda har bra jobb med inkomst
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
248
Poäng
417
Nej det är inte helt kört att få ett bolån på en normal bank. Många kommer säga nej men en anmärkning kan uppstå av flera olika skäl och det är inte historien bakom som är intressant. Det viktiga är din betalningsförmåga idag.
Swedbank, Nordea, SBAB,Handelsbanken och LF ger inget bolån trots helt skuldfria och klockrena inkomster pga trängselskatt som anledning till anmärkning. Så njae. Det krävs mer ett under eller väldigt väldigt bra kontakt på den banken man har.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 743
Mottagna reaktioner
1 742
Poäng
1 177
Ja den uppkom av en bagatel räkning på 3000kr den betaldas en dag försent
Vet inte vilken bank som skulle funka att prata med
Jag har inga anmärkningar och båda har bra jobb med inkomst
Betalades betalningsföreläggandet en dag för sent?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp