• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån med hög blanco

Ungochdummare

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Januari 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Bor idag i en bostadsrätt värd 4,5-5m men där lånet står på mina föräldrar. De satte även in kontantinsats på 1,5m. Lånet idag är på 2,5m och jag skulle vilja ta över lånet och baka in i varje fall en del av mina blancolån, men vet inte om det är något idé att gå till banken. Hade gjort en enorm skillnad om jag kunde få bort hälften av blancolånen.
Inkomst: 600
Blanco: 900
UC: 6
FF: 4
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ungochdummare

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Januari 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Eller är den ena chansen att jag försöker övertala mina föräldrar att öka bolånet för att täcka mina lån, sen när de är lösta kan jag själv söka för att ta över?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
392
Poäng
487
Skulle tro att du har relativt goda chanser att överta lånen och baka in dina blanco då den totala lånesumman ändå skulle ligga på 75% (räknat på 4,5 mkr värde).
Då är nog din UC ett större problem -du bör nog åtminstone komma ner till 4/bra betyg.
 

Ungochdummare

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Januari 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Skulle tro att du har relativt goda chanser att överta lånen och baka in dina blanco då den totala lånesumman ändå skulle ligga på 75% (räknat på 4,5 mkr värde).
Då är nog din UC ett större problem -du bör nog åtminstone komma ner till 4/bra betyg.
Ja jag har maxutnyttjat kreditkort som tyvärr förstör betyget, men kan få ner den hyfsat fort.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp