• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån vs privatlån

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Är det någon som vet om förutsättningarna är annorlunda om man ansöker om billån hos Lendo än ett privatlån? Det jag tänker på är ju att billånet likställs med ett privatlån, dvs bilen pantsätts inte för lånet. Ett billån på bilfirma hanteras ju annorlunda. Undrar därför om en ansökan om billån hanteras annorlunda hos Lendo/banker? Är billån och privatlån samma hos Lendo så förstår jag inte varför de benämner olika.
Detta var bara en fundering. Tänker om jag ansöker om privatlån kanske jag får nej men billån ett Ja?
Ett billån hos en bilfirma har ju iaf bilen som säkerhet men vad har Lendo för säkerhet för utlånad bilkapital...
Någon som testat billån hos Lendo och känt att det gick lättare än ett vanligt lån? Någon som försökt båda de vägarna genom åren?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det finns inga billån alls hos lendo, dom kallar det bara för billån.. dom kunde ha kallat det kökslån eller badrumslån lika gärna, det är blancolån.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Ja märkligt att de benämner det billån.
Privatlån
Billån
Samlingslån

Tycker benämningen billån är överflödig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp