• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån blipp

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Hej! Som bilmarknaden ser ut nu är de hemska överpriser på 15-30k. Så köper hellre från privatperson då det är lättare att pruta och mer humana priser, men behöver ta billån. Hörde talas om blipp.se som via Nordea ger ut billån och det är fritt fram att köpa bil från vem man vill, privatperson och företag.

Är det någon som har testat denna tjänsten? Var processen smidig? Jobbigt o få med sig privatpersoner i denna process som vill sälja sin bil? Berätta gärna era erfarenheter och hur era förutsättningar såg ut för att få lån godkänt. :)

Vill köpa bil för max 100 000 kr. Vet dock inte hur högt jag vågar satsa på med tanke på min belåning.

Mina förutsättningar
Lån: 446 000 kr fördelat på 2 lån. (Båda syns på UC)
Inkomst 2022: 416 000 kr
Betyg: 0,9 Mycket bra
FF: 3 st
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 643
Mottagna reaktioner
7 056
Poäng
4 807
Vet tyvärr inget om blipp.se men kan du inte bara ta ett "vanligt" lån och köpa en begagnad bil? Vi lånade fr Ica banken och köpte begagnad.
Det beror förstås på vilken bil du vill köpa, vi nöjde oss med en för 70 k
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Vet tyvärr inget om blipp.se men kan du inte bara ta ett "vanligt" lån och köpa en begagnad bil? Vi lånade fr Ica banken och köpte begagnad.
Det beror förstås på vilken bil du vill köpa, vi nöjde oss med en för 70 k
Jag har tänkt på det också, men samtidigt borde det väl vara lättare att få ett billån... Ligger ju redan över min inkomst med lån. Vågar inte chansa och slänga ut massa onödiga FF och i slutändan stå utan bil.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 643
Mottagna reaktioner
7 056
Poäng
4 807
Jag har tänkt på det också, men samtidigt borde det väl vara lättare att få ett billån... Ligger ju redan över min inkomst med lån. Vågar inte chansa och slänga ut massa onödiga FF och i slutändan stå utan bil.
Jag förstår dilemmat och därför skrev jag att en bil i lägre prisklass kan vara lättare att låna till.
Du skrev att det kan vara krångligt att få med sig personer i blipp.se processen så det låter som att det inte finns några garantier där heller.
Det finns några aktörer som beviljar utanför uc, men återigen beror på vilken prisklass du tänkt dig.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag förstår dilemmat och därför skrev jag att en bil i lägre prisklass kan vara lättare att låna till.
Du skrev att det kan vara krångligt att få med sig personer i blipp.se processen så det låter som att det inte finns några garantier där heller.
Det finns några aktörer som beviljar utanför uc, men återigen beror på vilken prisklass du tänkt dig.
Det var mer en fråga ifall det är krångligt, jag hade nog hellre velat ha en köpare som har allt redo än att behöva göra försäljningen via en mellanhand om du förstår. Jag hade från början tänkt mig en bil för max 75 för att hålla nere månadskostnaderna men ändå ha en som jag vet rullar ett par år till... :) Så du sökte bara ett vanligt lån och köpte sedan en bil då med dem pengarna? Hur såg dina förutsättningar ut då för o få ännu mer i lån utan säkerhet?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 643
Mottagna reaktioner
7 056
Poäng
4 807
Ok jag förstår! Sambon stod på lånet och hans förutsättningar var bra. Vi lånade via Lendo och valde Ica banken.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 643
Mottagna reaktioner
7 056
Poäng
4 807
Du kan läsa recensioner om blipp.se på Trustpilot.
Spanade in websidan och det finns en hel del bilar till salu i alla prisklasser, såg några för typ 20 000 kr. Hur länge de rullar är en annan fråga.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Du kan läsa recensioner om blipp.se på Trustpilot.
Spanade in websidan och det finns en hel del bilar till salu i alla prisklasser, såg några för typ 20 000 kr. Hur länge de rullar är en annan fråga.
En bil för 20-30 000 känns för riskabelt. Väldigt beroende av att ha en fungerande bil tyvärr. Funderar eventuellt också på att köra en "fuling" och söka samlingslån 100k för ett av måna lån och välja ett förslag utan lösenkrav.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 643
Mottagna reaktioner
7 056
Poäng
4 807
En bil för 20-30 000 känns för riskabelt. Väldigt beroe^^nde av att ha en fungerande bil tyvärr. Funderar eventuellt också på att köra en "fuling" och söka samlingslån 100k för ett av måna lån och välja ett förslag utan lösenkrav.
Riskabelt om du inte skulle få förslag utan lösenkrav men å andra sidan är inte vi som hänger här direkt rädda för risker så det kan gå vägen. Och skulle det inte göra det så kan du söka lån utanför uc
Vi betalade strax under 70 000 för våran och den har nu rullat i lite mer än 8 år peppar peppar.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Riskabelt om du inte skulle få förslag utan lösenkrav men å andra sidan är inte vi som hänger här direkt rädda för risker så det kan gå vägen. Och skulle det inte göra det så kan du söka lån utanför uc
Vi betalade strax under 70 000 för våran och den har nu rullat i lite mer än 8 år peppar peppar.
Ja, men tänker att jag har såpass bra förutsättningar ändå så lär nog trilla in ett par erbjudanden ändå hoppas jag. Men ja, får fundera lite till helt enkelt på hur jag ska göra. Det är inte dåligt ändå! Vad finns det för lån utanför UC som ger mer än 10-20 000 då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp