• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Beviljad skuldsanering!

Freedom34

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
27 September 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
22
Poäng
86
Hej! Jag har nyligen fått beviljat skuldsanering och igår 5/3-24 försvann saldot hos kronofogden! Äntligen kan man se en framtid igen efter mina 8 år med ett beroende och stora skulder

jag tänkte att jag startar denna tråd, för jag vet hur det var under tiden jag väntade på alla beslut. Har nog läst genom hela forumet angående väntetider osv :)

ställ gärna en fråga så ska jag försöka svara så gott det går!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anonymspeltorsk

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Tjena! Jag fick inledande den 29e september förra året, accepterade betalplan i januari men inte hört ett knyst efter detta! När fick du inledande? Tänker att jag borde få svar snart! Nervös väntan…
 

Ohållbar_situation

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Februari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej! Grattis!! Jag fick inledande den 22/2 och är så sjukt nervös för ett avslag, har också läst igenom hela forumet ang avslag efter inledande. Vet inte om jag fick med alla skulder i ansökan eller om jag missade några..
 

samkuz82

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Hej! Grattis!! Jag fick inledande den 22/2 och är så sjukt nervös för ett avslag, har också läst igenom hela forumet ang avslag efter inledande. Vet inte om jag fick med alla skulder i ansökan eller om jag missade några..
Allt som inte kom med läggs till i skuldsaneringen om det inkommer senare till KFM, dock om du tagit lån efter beslutet så kommer det inte ingå i saneringen, alltså allt innan beslutet ingår oavsett om du missat nåt eller ej. Själv väntar jag på beslut också.
 

Ohållbar_situation

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Februari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Allt som inte kom med läggs till i skuldsaneringen om det inkommer senare till KFM, dock om du tagit lån efter beslutet så kommer det inte ingå i saneringen, alltså allt innan beslutet ingår oavsett om du missat nåt eller ej. Själv väntar jag på beslut också.
Okej! Inga nya lån på drygt 2 år. Och kommer aldrig ta några heller. Den bussen har gått. Men en annan fråga, jag hade/har en kontokredit på mitt”gamla” lönekonto som jag använde fram tills inledande, tänkte inte på det faktiskt. Den har jag dock haft sedan 2012. Nu har jag ny bank sedan dagen jag fick inledande men kontot är inte spärrat eller uppsagt? Den är upptagen i ansökan.
 

Freedom34

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
27 September 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
22
Poäng
86
Tjena! Jag fick inledande den 29e september förra året, accepterade betalplan i januari men inte hört ett knyst efter detta! När fick du inledande? Tänker att jag borde få svar snart! Nervös väntan…
Tja! Jag fick inledande samma dag fick betalplan 15 dec och fick besked 8 feb.
 

Freedom34

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
27 September 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
22
Poäng
86
Hej! Grattis!! Jag fick inledande den 22/2 och är så sjukt nervös för ett avslag, har också läst igenom hela forumet ang avslag efter inledande. Vet inte om jag fick med alla skulder i ansökan eller om jag missade några..
Hej! Vi håller tummarna! Jag fick inledande och efter ca 2 månader fick jag ett inkasso brev om skuld jag hade glömt att ange vid ansökan. Men det var inga problem. Mailade min handläggare och hon la till den bara :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Har någon utav er haft kontakt med handläggaren mellan betalplanen och slutgiltiga beskedet, i så fall om vad?
Ja förutom att lägga till en skuld som X glömt att rapportera in till dom.
 

Freedom34

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
27 September 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
22
Poäng
86
Har någon utav er haft kontakt med handläggaren mellan betalplanen och slutgiltiga beskedet, i så fall om vad?
Ja förutom att lägga till en skuld som X glömt att rapportera in till dom.
Jag hade ingen kontakt med handläggaren mellan :)
 

Anonymspeltorsk

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Har haft noll kontakt med min handledare, accepterade betalplan typ 5e januari så tycker att jag borde få besked snart om vad som händer, kanske snart läge att ringa? Har väldigt många kreditgivare så kanske därför det tar tid!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp