• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Beslut omprövning!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
334
Poäng
487
Min nettolön hade ökat 5000 kr ! Blev ändå avslag ! För förbehållsbeloppen och mina utgifter ökat med !
Exakt det många inte tänker på när man är inne på nästa sista eller sista året är att precis som @johanc84 skriver så ökar förbehållsbeloppen samt att ens skäliga utgifter också ökat under tiden. Dom slår ut varandra när man beräknar ut det faktiska betalningsutrymmet som ökat.
 

kaninen22

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Om en borgenär begär omprövning. Hur kontaktar kfm mig via brev eller telefonsamtal?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
334
Poäng
487
Kivra eller brev i första kontakt vanligtvis sen kan dom ringa i ett senare skede för att komplettera information för att fatta ett beslut om omprövningen.
 

kaninen22

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Kivra eller brev i första kontakt vanligtvis sen kan dom ringa i ett senare skede för att komplettera information för att fatta ett beslut om omprövningen.
Om dom anser att det inte finns skäl för omprövning utan avslår direkt. Får man besked om det också?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
334
Poäng
487
Det är ju fortfarande väntetid och du får besked på om det blir avslag genom Kivra eller brev.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Kivra eller brev i första kontakt vanligtvis sen kan dom ringa i ett senare skede för att komplettera information för att fatta ett beslut om omprövningen.
Min första omprövning mejlade om just uppgifterna jag uppgivit och ville dubbelkolla bara . Nu den andra gången ringde dom faktiskt och ville dubbelkolla! Så är nog 50/50 !
 

kaninen22

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Det är ju fortfarande väntetid och du får besked på om det blir avslag genom Kivra eller brev.
Hade fått brev igår via kivra. Att 3 borgenärer begärt omprövning. Hur långt tid från det att man pratat med kfm om detta till beslut i omprövingen i tid cirka?
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Hade fått brev igår via kivra. Att 3 borgenärer begärt omprövning. Hur långt tid från det att man pratat med kfm om detta till beslut i omprövingen i tid cirka?
Varför har dom begärt omprövning om man får fråga?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp