• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

American Express green card

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Är det bara till icke svenska konton som man kan föra över pengar från American Expresskortet? Någon som vet?
Man kan ju i och för sig göra ett kontantuttag på låt säga 10.000 kr och sätta in på Swedbank via bankomaten, men då hostar väl Swedbanks penningtvättslarm igång och vips riskerar man få kontot stängt?
Jag skulle behöva göra en överföring från mitt American Express på några tusen till konto i Swedbank för att betala en räkning men går det? Via Betalo går inte det inte att betala till Skattemyndigheten som i mitt fall.
Någon som har något bra tips på hur man "frjgör" lite kontanter till Swedbank från American Express?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Är det bara till icke svenska konton som man kan föra över pengar från American Expresskortet? Någon som vet?
Man kan ju i och för sig göra ett kontantuttag på låt säga 10.000 kr och sätta in på Swedbank via bankomaten, men då hostar väl Swedbanks penningtvättslarm igång och vips riskerar man få kontot stängt?
Jag skulle behöva göra en överföring från mitt American Express på några tusen till konto i Swedbank för att betala en räkning men går det? Via Betalo går inte det inte att betala till Skattemyndigheten som i mitt fall.
Någon som har något bra tips på hur man "frjgör" lite kontanter till Swedbank från American Express?
Om du normalt inte har eller håller på med som banken tycker "skumma" transaktioner så skulle jag gå för att göra ett kontantuttag och sedan sätta in pengarna på Swedbank via en automat.

Har själv Swedbank, och sätter in kontanter ett par gånger per år, jag har inget hört från banken. I övrigt har jag inga konstiga transaktioner, ganska "Svensson".
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
När jag hade Amex green så hade dom en spärr på Max 5000 i kontantuttag per 14:e dag. Det tillkom även en avgift på några hundra kronor per uttagstillfälle. Denna typ av uttag gjorde jag varje månad under ett års tid och satte in på mitt vanliga bankkonto hos Handelsbanken utan problem.
Känns som bankerna tillåter en hel del kontantinsättningar utan att det ifrågasätts
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
När jag hade Amex green så hade dom en spärr på Max 5000 i kontantuttag per 14:e dag. Det tillkom även en avgift på några hundra kronor per uttagstillfälle. Denna typ av uttag gjorde jag varje månad under ett års tid och satte in på mitt vanliga bankkonto hos Handelsbanken utan problem.
Känns som bankerna tillåter en hel del kontantinsättningar utan att det ifrågasätts
Tack för svar!
Jag fyllde för något år sedan i en kundkännedomsblankett hos Swedbank och jag har ett svagt minne av att jag kryssade i nej vid frågan "kommer du att sätta in kontanter". Men testar med 5000 kr så får vi se om det händer något.
Synd att det inte finns en motsvarighet till betalo för American express så man kunde flytta pengar till ett svenskt bankkonto.
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
Tack för svar!
Jag fyllde för något år sedan i en kundkännedomsblankett hos Swedbank och jag har ett svagt minne av att jag kryssade i nej vid frågan "kommer du att sätta in kontanter". Men testar med 5000 kr så får vi se om det händer något.
Synd att det inte finns en motsvarighet till betalo för American express så man kunde flytta pengar till ett svenskt bankkonto.
En annan fråga om detta kort. Är det deras lättaste kort att få?
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Tack för svar!
Jag fyllde för något år sedan i en kundkännedomsblankett hos Swedbank och jag har ett svagt minne av att jag kryssade i nej vid frågan "kommer du att sätta in kontanter". Men testar med 5000 kr så får vi se om det händer något.
Synd att det inte finns en motsvarighet till betalo för American express så man kunde flytta pengar till ett svenskt bankkonto.
Så länge du kan redovisa att pengarna kommer från ditt Amex bordet det vara lugnt tänker jag. Spara kvittot från uttaget.
Betalo är inget jag känner till
 

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
294
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Vad hade ni för förutsättningar? intressant att höra uc-score.
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Jag minns tyvärr inte. Det var runt 2015 jag skaffade mitt kort. Hade nog blancolån på ca 300 k och ungefär lika mycket i lön.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp