• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

alektum inkasso

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Släppte ett lån från Ferratum bank på 50k
Gick till Alektum inkasso, Mailade dem ang avbetalningsplan. Frågade om 24 mån men dem sa att det var helt uteslutet.
Dom vill att jag ska betala 6200:- i månaden som är helt orimligt då jag redan betalar runt 9000:- till svea och gothia.
Är det någon som har fått mer än 12 månader hos dem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Fick precis samma idag. Lån på 60 000 avbetalningsplan på 5800kr/mån. Det går inte för mig. Hon sa att jag kan betala in det jag kan så kanske det inte går vidare till kfm eller så kanske det går vidare till kfm. Men jag vill inte betala på chans…
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Fick precis samma idag. Lån på 60 000 avbetalningsplan på 5800kr/mån. Det går inte för mig. Hon sa att jag kan betala in det jag kan så kanske det inte går vidare till kfm eller så kanske det går vidare till kfm. Men jag vill inte betala på chans…
Ringde du?
 

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Ja. Jag ringde. Frågade när det skickas kfm men det kunde hon inte alls svara på. Tycker det är luddigt svar även att säga betala det du kanske så kanske det inte skickas till kfm. Men jag känner att jag vill inte betala och så skickas det ändå till kfm då kan jag hellre betala på annat först.
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Ja. Jag ringde. Frågade när det skickas kfm men det kunde hon inte alls svara på. Tycker det är luddigt svar även att säga betala det du kanske så kanske det inte skickas till kfm. Men jag känner att jag vill inte betala och så skickas det ändå till kfm då kan jag hellre betala på annat först.
Dom är sjukt otrevliga. Vet inte vad jag ska göra. är bara 23 år och vill inte släppa det vidare och få en prick. Ska försöka få 12 månader, cirka 4000:- i månaden istället för 6200:-
 

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Jag håller helt med. Ska testa att ringa igen. Vill inte heller släppa det vidare…
 

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Skriv gärna här om du får någon update
Jag fick svar på mejl att jag kunde få en avbetalningsplan på 9 månader på 7500kr. Jag ifrågasatte detta då jag först fått 5800kr i 12 månader. Tycker det är lite märkligt. Men jag kom överens med dom att om jag betalar in 15000kr från skatten nu i april så får jag en betalplan på 4000kr tills skulden är betald.

Hur har det gått för dig?
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Jag fick svar på mejl att jag kunde få en avbetalningsplan på 9 månader på 7500kr. Jag ifrågasatte detta då jag först fått 5800kr i 12 månader. Tycker det är lite märkligt. Men jag kom överens med dom att om jag betalar in 15000kr från skatten nu i april så får jag en betalplan på 4000kr tills skulden är betald.

Hur har det gått för dig?
Har en skuld på 53k, Fick en avbetalningsplan att betala 4400:- i 5 månader, därefter 6200:-. 4400 låter rimligt men inte 6200:- därefter
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp