• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Alektum Avbetalningsplan?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Har som tur är aldrig haft Intrum att göra med någon större summa som gjort att jag behövt en avl.plan men hört från fler att de är ganska osympatiska.

Generellt så tycker jag att de olika inkassobolagen kan vara ganska tvära och otrevliga om man mailar, så håller helt med om att telefonen är rätt väg att ta och som sagt låta lite förtvivlad :'(

Hade kontakt med Nordax för någon vecka sen, iofs inte ett inkasso men ändå och fick ner månadskostnaden i ett par månader från 2500 till 850, slutade med att tjejen jag pratat med som var supergullig började diskutera vad man skulle göra i helgen osv.
Jag berömde henne flera ggr för att vara så serviceminded och hon blev så glad, hon hade haft en tuff dag med folk som var otrevliga så det betydde mycket.

Man kommer långt med att vara trevlig och ödmjuk, det är människor som sitter på andra sidan linjen trots allt.
Så är det, vill man ha hjälp så är det inte bra att börja skälla ut de som svarar. Men rötägg finns tyvärr överallt. Men av alla (och det är många) inkasso jag haft med att göra så är Intrum det enda jag skulle beskriva som betongvägg.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp