• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

700 uppsagda på Klarna

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Det är 10% av Klarnas anställda som Klarna vill säga upp. Det verkar som att det har vänt nedåt för Klarna.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Att det sker omställningar och man drar ner på anställda, det är inget jag är ovan vid när man jobbar på ett stort internationellt företag men att dom ber personal säga upp sig själva (dvs inte deras tjänst blir bortplockad och därmed uppsagd av företaget för omställning) för man är fackligt engagerad, där har jag ett stort problem.

När jag läste om det så skönk klarna som en sten för mig och kommer inte använda deras tjänster mer om jag kan hjälpa det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Hoppas att bolaget går i konkurs.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Inget man blir ledsen över !
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Skönt, hoppas det är den efterblivna kundtjänsten som får gå
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Skönt, hoppas det är den efterblivna kundtjänsten som får gå
Vill notera att jag aldrig gläds över folk förlorar sina jobb men det är tydligt dom har dåligt dokumenterade rutiner och processer på Klarna, alternativt använder extern personal som inte har anledning till att vara engagerade som egen personal.
 

Hoppet lever!

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
18 Februari 2022
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
30
Poäng
136
Vill notera att jag aldrig gläds över folk förlorar sina jobb men det är tydligt dom har dåligt dokumenterade rutiner och processer på Klarna, alternativt använder extern personal som inte har anledning till att vara engagerade som egen personal.
Skulle säga att deras kundtjänst varken är bättre eller sämre än någon annat bolag i den storleken. De allra flesta bolag av den storleken har extern personal som sköter kundtjänsten och med en enorm personalomsättning och då är det väldigt svårt att få någon kvalité tyvärr
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 555
Mottagna reaktioner
12 919
Poäng
9 787
Inte särskilt oväntat. På tok för slapp kreditgivning, kreditförluster på orimliga nivåer..

Det säger ju en del att dom har så många obrståndsärenden att inget inkassobolag kan hantera alla..
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Har slutat använda klarna för länge sen.
För några år sedan gick det bra att köpa en diskmaskin för 4000:- som jag betalde direkt när fakturan kom, men 2 månader senare fick jag inte ens köpa ett par badbyxor för 149:-
Sedan dess har jag inte använt deras tjänster och kommer inte heller göra det i framtiden om jag kan undvika.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp