• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Överklaga omprövning

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Väldigt konstigt dom ändrade planen när du själv omprövade . Enligt dom själva ska det inte vara möjligt
Vad menas med att det inte ska gå att ändra planen? Har för övrigt fått två barn med under tiden, känns konstigt att de förlänger den då med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Vad menas med att det inte ska gå att ändra planen? Har för övrigt fått två barn med under tiden, känns konstigt att de förlänger den då med.
Normalt sett när man själv ompröva så ska den inte förlängas eller upphävas ! Men kanske annorlunda när du ligger efter med 2 mån ?
 

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Normalt sett när man själv ompröva så ska den inte förlängas eller upphävas ! Men kanske annorlunda när du ligger efter med 2 mån ?
Så här står det i beslutet:
"Betalningar för perioden från och med augusti 2023 till och med mars 2024 ändras till totalt 8 xxx kronor, vilket är det totala belopp han har betalat under den perioden. Han har enligt våra beräkningar haft ett betalningsutrymme om 19 xxx kronor under samma period, vilket innebär att han har betalat 10 xxx kronor mindre än han har kunnat. Betalningsplanen förlängs med totalt 23 månader för att kompensera borgenärerna för detta."

Så beloppet som lagts på har egentligen att göra med att jag betalat för lite enligt kfm under hösten.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Så här står det i beslutet:
"Betalningar för perioden från och med augusti 2023 till och med mars 2024 ändras till totalt 8 xxx kronor, vilket är det totala belopp han har betalat under den perioden. Han har enligt våra beräkningar haft ett betalningsutrymme om 19 xxx kronor under samma period, vilket innebär att han har betalat 10 xxx kronor mindre än han har kunnat. Betalningsplanen förlängs med totalt 23 månader för att kompensera borgenärerna för detta."

Så beloppet som lagts på har egentligen att göra med att jag betalat för lite enligt kfm under hösten.
Ja det kan jag tycka är lite konstigt ! För när jag omprövat så har jag inte behövt betala igen . Men jag hade inte överklagat . Speciellt inte om du ligger efter 2 mån
 

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Men du ligger efter två månader nu med va ?
Dessa två månader står det inte så mycket om mer än "Enligt våra beräkningar är Skuldkronans betalningsutrymme 3** kronor i februari 2024 1 *** kronor per månad från och med mars 2024".

Men dessa har jag inte betalt och det näms heller inget om att de skall betalas. I beslutet står det att jag inte skall betala mer för perioden men att den förlängs för att jag haft större utrymme under perioden...?
Så här står det:
"Kronofogden ändrar beloppet Skuldkronans ska betala till totalt 8 *** kronor för perioden augusti 2023 till och med mars 2024. Han har redan betalat detta belopp och ska inte betala något mer för den perioden. Skuldkronans ska därefter betala 1 *** kronor per månad från och med april 2024 till och med augusti 2024 5** kronor per månad från och med september 2024 till och med mars 2027 3** kronor i april 2027. Skuldkronans betalningsplan förlängs med 23 månader. Skuldkronans skuldsanering är därför klar i april 2027. "
 

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Under bakgrund och utredning nämns mina missade betalningar. Men i kronofogdens bedömning står det att jag ska få förlängd skuldsanering pga av att jag betalat för lite under hösten. Så jag förstår inte riktigt....

"Skuldkronan har inte följt sin betalningsplan. Följande betalningar saknas i Kronofogdens betalningstjänst: februari 2024: 4 *** kronor mars 2024: 4 *** kronor Skuldkronanhar uppgett att han inte har möjlighet att betala ikapp det saknade beloppet utan vill att skuldsaneringen förlängs istället så att han kan betala ikapp det genom en förlängning."
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 889
Mottagna reaktioner
1 875
Poäng
1 277
Under bakgrund och utredning nämns mina missade betalningar. Men i kronofogdens bedömning står det att jag ska få förlängd skuldsanering pga av att jag betalat för lite under hösten. Så jag förstår inte riktigt....

"Skuldkronan har inte följt sin betalningsplan. Följande betalningar saknas i Kronofogdens betalningstjänst: februari 2024: 4 *** kronor mars 2024: 4 *** kronor Skuldkronanhar uppgett att han inte har möjlighet att betala ikapp det saknade beloppet utan vill att skuldsaneringen förlängs istället så att han kan betala ikapp det genom en förlängning."
Har du sagt det sistnämnda? Har du fått möjlighet att yttra dig om det?
 

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Har du sagt det sistnämnda? Har du fått möjlighet att yttra dig om det?
Jag blev tillfrågad om jag kan betala ikapp eller om jag vill att den förlängs. Då jag inte fick reda på hur mycket jag skulle betala kunde jag inte annat än att säga att jag vill ha förlängning. Jag tänkte att det blir max 2 månader...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp