• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ändring av Ränta brev

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Någon som vet om jag kan ändra konto för utbetalning? Jag gjorde en anmälan om ändring den 6/4 men tror inte det blivit registrerat än. Står i kö till skatteverket nu. Tror ni dem kan ändra det innan pengarna går iväg från dem? Står på deras hemsida att skatteåterbäring betalas ut den 9/4 alltså imorgon . Så då borde de kunna ändra det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Min skatteåterbäring blev synlig på skattekontot först idag, inget utbetalt än men har skuldsanering., Vet att det tar flera dagar från det står utbetalt till bankkonto på skattekontot så begärde utbetalning själv. Gör nog ingen skillnad men kanske.
 

Jooonte

Aktiv medlem
Poäng: 86
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
28
Poäng
86
Pengarna betalas ut när du fått slutskattebesked. Inte innan. Kan komma mellan den 9-12 april
Står det att pengarna är utbetalda från skattekontot är jag ganska säker på att körningen görs i dag och att pengarna kommer tisdag eller onsdag. Så har det alltid fungerat tidigare.
Det som eventuellt kan fördröja utbetalningen är att det görs så många körningar i systemen samtidigt.
 

Rosetta

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 April 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är det fler som får upp tekniskt fel eller är det hos mig det är fel :thinking:
 

Nonamed

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Februari 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Fick också en ändring, och det står ”ej inskickad” igen, men på skattekontot kan man se historik samt om man har fått de utbetalt som man godkänt och skickat in i tid, vilket jag gjorde direkt när man kunde. Och på mitt skattekonto står det att skatteåterbäringen är utbetald 240406, dvs i helgen. Så det är nice! Ni som fått en sån skev ändring där dom tagit bort en summa och sedan lagt in den igen, ni kan nog vara lugna :) kika på skattekontot under transaktioner!
240406Utbetalning-63 018
 

Karlsson24

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Någon som vet?
jag deklarerade utan ändringar i mars. Sen gjorde min arbetsgivare en ändring så jag fick godkänna på nytt vilket jag gjorde den 3 april. Så alltså jag har godkänt utan ändringar den 3 april vilket då ska generera att man får tillbaka skatten 9-12 april. (Arbetsgivarens ändring räknas inte som ändring. Skatteverket har bekräftat det).
det som är grejen är att jag inte ser något beslut om skattt… ser bara 2022. Har inte fått nåt i Kivra och skattekontot är tomt. Ringde Skatteverket igår men hon jag pratade med var nog inte så kunnig för hon sa att hon kunde inte se nåt och att utbetalningen sker mellan 9-12 april.
Är det någon som varit med om detta innan? Att man gjort allt korrekt men inte fått det utbetalt ändå? Vad berodde det på?
 

Hipij

Medlem
Poäng: 132
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
43
Poäng
132
Fick också en ändring, och det står ”ej inskickad” igen, men på skattekontot kan man se historik samt om man har fått de utbetalt som man godkänt och skickat in i tid, vilket jag gjorde direkt när man kunde. Och på mitt skattekonto står det att skatteåterbäringen är utbetald 240406, dvs i helgen. Så det är nice! Ni som fått en sån skev ändring där dom tagit bort en summa och sedan lagt in den igen, ni kan nog vara lugna :) kika på skattekontot under transaktioner!
240406Utbetalning-63 018
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp