• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Vippi, nytt smslån. Upp till 10000 kr

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Märkliga kreditbesked

Till Marina: Man ansöker gratis på hemsidan och anger mobilnummer. Du får sedan en kod till mobilen som du bekräftar din identitet med på sidan.

För mig funkade inte Vippi. Jag ansökte om 5000, och fick på skärmen meddelande om att de inte kunde bevilja detta belopp, men erbjöd mig 2000 istället och jag fick bekräfta om jag godkände detta. Jag accepterade och fick då ännu ett meddelande på skärmen: "Tyvärr kan vi inte bevilja dig kredit".

Något märklig kredithantering och en Soliditet-förfrågan i onödan...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
4000

Sökte på 10 000 i tre månader fick 4000 kan förstå att man inte få låna max första gången
 

marina7310

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2011
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag läste precis den oregistrerade kommentaren om Vippi och hur de först gav avslag och föreslog ett lägre belopp och sedan avslog helt. Har flera råkat ut för detta? Jag tjänar inte så bra, bara 180 000 om året trots fast jobb. Tror ni det räcker för ett lån på 2000 hos Vippi? Jag har inga bet.anm eller skuldsaldo så där är jag "ren".
 

JGB

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Jag läste precis den oregistrerade kommentaren om Vippi och hur de först gav avslag och föreslog ett lägre belopp och sedan avslog helt. Har flera råkat ut för detta? Jag tjänar inte så bra, bara 180 000 om året trots fast jobb. Tror ni det räcker för ett lån på 2000 hos Vippi? Jag har inga bet.anm eller skuldsaldo så där är jag "ren".

Japp, jag fick precis det trots att jag får lån hos de flesta andra sidor utan problem. Så Vippi är ingen sida jag rekommenderar iaf.
 

marina7310

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2011
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Så då har både JGB och den oregistrerade fått avslag. Nä, då är nog inte Vippi något för mig. Men tack för att ni har delat med er av er erfarenhet. Jag testar nog smsfinans.se istället. Verkar vara lättare att få lån där enligt kommentarerna här.
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Samma här! avslag! Och jag fick också förslag på beviljad summa men avslag på sista steget.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Kolla med kundtjänst, kan ju vara ett tekniskt fel som ger avslaget
 

Melanic

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 Mars 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ngn som har varit i kontakt med kundtjänst ang dessa problem?
Dvs tekniskt fel vid lånebesked eller inte?
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Jag vart också nekad. Inga anmärkningar och hyfsad inkomst!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp