• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Viaconto punkt se - Någon som provat?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Problem vid förlängning av lånet

Jag ville förlänga mitt lån och hade betalat in den summan som förlängningen gäller, ändå ringer ViaConto till mig och påstår att de ej fått in pengarna trots att pengarna fördes över från min bank för 3 dagar sedan. Detta känns obehagligt och tråkigt för mig och jag kommer inte att anlita dem flera gånger.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

thunders62

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Augusti 2012
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ja har gjort det tre gånger och det har alltid funkat, Var noga med att ange ditt kundnr eller ocrnr på betalningen. Jag har fått sms och mail på att det är ok. Kolla upp det med banken så att det inte drogs nåt annat just då så du inte hade täckning på kontot.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag ville förlänga mitt lån och hade betalat in den summan som förlängningen gäller, ändå ringer ViaConto till mig och påstår att de ej fått in pengarna trots att pengarna fördes över från min bank för 3 dagar sedan. Detta känns obehagligt och tråkigt för mig och jag kommer inte att anlita dem flera gånger.

Jag har varit med om detta och det kan ta ännu fler dagar innan de ser att pengarna gått in trots att vi vet att dom gjort det. Meddelandelån t ex är lite långsamma också.
Om man betalar i "skarven" typ sista dagen brukar det ändå gå bra och man får meddelande att det är förlängt men det gäller Nätlån och 38:an. ViaConto har jag inget hos så där vet jag inte men de andra som sagt är ganska snälla.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag ville förlänga mitt lån och hade betalat in den summan som förlängningen gäller, ändå ringer ViaConto till mig och påstår att de ej fått in pengarna trots att pengarna fördes över från min bank för 3 dagar sedan. Detta känns obehagligt och tråkigt för mig och jag kommer inte att anlita dem flera gånger.
Jag hade inte alls en sådan upplevelse. Gick smidigt att betala tillbaka pengarna.
Thumbs_Up.png

De kanske blivit bättre den senaste tiden?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Mitt gick till inkasso och deras inkassobolag gav mig en summa att betala in för att ärendet skulle återkallas från Tingsrätten. Jag visade kvitto för TR och TR kontaktade VIACONTO som sa att det saknades pengar i ärendet och därmed kunde inte ärendet avslutas. Jag ringde inkassobolaget och då fick jag veta att dom även skulle ha in 1205 kr (kostnad för TR) för att återkalla ärendet. Jag frågade då varför dom inte hade upplyst om det vid det tillfälle jag ringde för att få SLUTSUMMAN och varför dom inte på "mina sidor" i ärendet hos dom kunde lägga till den kostnaden för när dom mot Tingsrätten begär att få dessa pengar från mig så borde dom ändå veta det så dom ger korrekta upplysningar när man ringer och frågar. Givetvis betalade jag in dessa 1205 kronor och fick ärendet återkallat men det tickade på onödiga dagar och merarbete/engagemang från min sida för att dom skulle vakna.
Nu har dom spärrat mig från att låna mer vilket jag även förstår. Ville bara till er delge min lånesväng hos detta bolag.
 

Laxen86

Kunnig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
11 Januari 2012
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
2
Poäng
32
Har lånat hos dom i över ett år... Der en av de bättre enligt mig men otroligt punktliga med förfallodatum och sådant. Trevlig kundtjänst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp