• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad utmäter kfm

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
När man får löneutmätning, kan dom även komma och göra en utmätning i hemmet? Eller nöjer dom sig med lönen?

Jag har absolut inget av värde, dock har jag en bil som jag är i stort behov av, och den är inte värd mer än ca 40000, bara en liten summa i jämförelse med mina skulder. Kan dom tänkas ta den? Har haft löneutmätning förut och hade då också en bil, men då fick jag aldrig något besök.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
När man får löneutmätning, kan dom även komma och göra en utmätning i hemmet? Eller nöjer dom sig med lönen?

Jag har absolut inget av värde, dock har jag en bil som jag är i stort behov av, och den är inte värd mer än ca 40000, bara en liten summa i jämförelse med mina skulder. Kan dom tänkas ta den? Har haft löneutmätning förut och hade då också en bil, men då fick jag aldrig något besök.
Löneutmätning är inte detsamma som utmätning i hemmet, men ja kommer dom hem till dig så kan dom absolut ta din bil!
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
När man får löneutmätning, kan dom även komma och göra en utmätning i hemmet? Eller nöjer dom sig med lönen?

Jag har absolut inget av värde, dock har jag en bil som jag är i stort behov av, och den är inte värd mer än ca 40000, bara en liten summa i jämförelse med mina skulder. Kan dom tänkas ta den? Har haft löneutmätning förut och hade då också en bil, men då fick jag aldrig något besök.
Bilen ska liksom vara värd ung.30000.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Men tar dom ingen hänsyn till att bilen behövs till jobb?
Jo det gör dem. Runt 30.000 sägs vara ok och är din värd 40 är det nog relativt lungt. Man får dessutom behålla pengar för att skaffa en ny isåfall så du kan ta dig till jobbet om de anser att det är nödvändigt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp