• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider KFM

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Då har gubben äntligen fått tummen ur och skickat in en skuldsaneringsansökan. Han har förhalat och förhalat och sagt att vi ska sätta oss och göra det vecka efter vecka, men igår blev det av!
Tur att jag var hemma, för jösses vad mycket uppgifter han behövde av mig. Tur att allt är digitalt nuförtiden!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Då har gubben äntligen fått tummen ur och skickat in en skuldsaneringsansökan. Han har förhalat och förhalat och sagt att vi ska sätta oss och göra det vecka efter vecka, men igår blev det av!
Tur att jag var hemma, för jösses vad mycket uppgifter han behövde av mig. Tur att allt är digitalt nuförtiden!
Men 5 månaders väntetid just nu!
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Försöker också reda ut det här med väntetider.
Har en del skulder på väg och några blev jag delgiven i årsskiftet typ.
Utslag på en utav skulderna den 25/1 och enligt kfm så har ombud valt att gå direkt till utmätning.
Hur länge kommer det att ta tills jag påbörjar löneutmätning? Har ej något av värde då frun äger huset och äger sin egen bil. Jag har förmånsbil via jobbet då jag kör mycket i tjänst därav drar jag slutsatsen att det kommer bli löneutmätning.
Enligt en kvinna på inkassobolaget så tar det ca 3 månader. Dem på kronofogden kunde inte ge något svar precis som med allt annat!
Hinner man få sin skatteåterbäring i April måtro?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Försöker också reda ut det här med väntetider.
Har en del skulder på väg och några blev jag delgiven i årsskiftet typ.
Utslag på en utav skulderna den 25/1 och enligt kfm så har ombud valt att gå direkt till utmätning.
Hur länge kommer det att ta tills jag påbörjar löneutmätning? Har ej något av värde då frun äger huset och äger sin egen bil. Jag har förmånsbil via jobbet då jag kör mycket i tjänst därav drar jag slutsatsen att det kommer bli löneutmätning.
Enligt en kvinna på inkassobolaget så tar det ca 3 månader. Dem på kronofogden kunde inte ge något svar precis som med allt annat!
Hinner man få sin skatteåterbäring i April måtro?

Jag gissar mars då du är förstagångare.
Har dom begärt verkställighet direkt så hinner du inte få skatteåterbäring
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Jag gissar mars då du är förstagångare.
Har dom begärt verkställighet direkt så hinner du inte få skatteåterbäring
Tack!
Ja jag pratade med KFM och dem sa att dem begärt utmätning direkt vilket inte var så vanligt sa dem.
Förstagångare, spelar det någon roll hos kfm?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Tack!
Ja jag pratade med KFM och dem sa att dem begärt utmätning direkt vilket inte var så vanligt sa dem.
Förstagångare, spelar det någon roll hos kfm?
Nej der är sällsynt.
Skulle spontant gissa på att det var försäkringskassan eller wasakredit som var sökande då.

Ja, de prioriteras
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Nej der är sällsynt.
Skulle spontant gissa på att det var försäkringskassan eller wasakredit som var sökande då.

Ja, de prioriteras
Nej det var Santander faktiskt. Har bara skulder hos banker, inget till staten eller myndighet. Kan man fördröja processen på något sätt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp