• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider KFM

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Detta måste väl ändå nårma sig ett (mörkt) rekord i långa handläggningstider...
Visa bilaga 3778
Hur mycket tid lägger handläggarna på helt onödiga "okynnes-ansökningar" där inget av det som gav avslag sist har åtgärdats?

Och så tipsas det om, upprepade gånger, att det är bara att mata på med ansökningar, till sist så kan man lyckas.

Sätt en spärr i systemet hur många nya ansökningar kan man en person göra/skicka in per 12 månader!
1? 2? Fler torde inte behövas.
Vad jag förstår uppåt halva tiden som läggs på handläggning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Ja, vi tänker nog olika mycket på det. Min väntan (Maj - Nov-20) kändes oändligt stressande.
Har ännu en omprövning (den andra totalt) inne och bara väntar....
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 168
Mottagna reaktioner
1 918
Poäng
1 247
Detta måste väl ändå nårma sig ett (mörkt) rekord i långa handläggningstider...
Visa bilaga 3778
Hur mycket tid lägger handläggarna på helt onödiga "okynnes-ansökningar" där inget av det som gav avslag sist har åtgärdats?

Och så tipsas det om, upprepade gånger, att det är bara att mata på med ansökningar, till sist så kan man lyckas.

Sätt en spärr i systemet hur många nya ansökningar kan man en person göra/skicka in per 12 månader!
1? 2? Fler torde inte behövas.
1705505519257.png

Detta är ett print som jag har kvar från Mars för ganska exakt 10 månader sedan, redan då ansåg många att det var lång väntetid eftersom det hade stigit med ca 50% från ungefär 30 dagar till 45 dagar. Så ja, man kan säga att ränteläget satt många i knipa - värre, kan det tyvärr fortfarande bli...
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Visa bilaga 3779

Detta är ett print som jag har kvar från Mars för ganska exakt 10 månader sedan, redan då ansåg många att det var lång väntetid eftersom det hade stigit med ca 50% från ungefär 30 dagar till 45 dagar. Så ja, man kan säga att ränteläget satt många i knipa - värre, kan det tyvärr fortfarande bli...
Det är såhär det blir när folk söker fast de inte är kvalificerad och har en rullande ansök
Man ska inte stirra sig blind på att det är långt tills de börjar titta på din ansökan, den totala tiden från inskickat och beslutet har varit ganska bestående väldigt länge.
Sitt ner i båten och ta det lugnt, se väntat som en del av rehabiliteringen istället.
 

Brokeninja

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
För mig när första ärendet kom in och jag blev delgiven 11 augusti så tog det till den 23 oktober innan redogörelse för inkomster och utgifter kom, sen beslut om löneutmätning 7 november.
Hej, Vad hade du för inkomst och vad blev utmätningen sedan?
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Tyvärr verkar det som om väntetiderna inte minskar hos KFM... :rolleyes:
På en vecka har handläggarna som har hand om omprövningar betat av, just det, en vecka:
Den 16 jan påbörjades ärenden inkomna 19 Sept.
Den 23 jan påbörjades ärenden inkomna 26 Sept

Så om 4 månaders väntan är helt realistisk återstår att se.
 

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
138
Mottagna reaktioner
49
Poäng
156
En fråga till Lasseman här. När jag läser på KF hemsida gällande väntetider så står det 3 månader till beslut att någon ska betala. Är ju ett snitt vad jag förstår. Är det då sådana som förhalar och inte skriver på delgivning i tid som räknas in? Annars går det ju bra mkt snabbare vad jag förstått
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Nu har takten ökat lite för omprövningar:
Den 16 jan påbörjades ärenden inkomna 19 Sept.
Den 23 jan påbörjades ärenden inkomna 26 Sept.
Den 30 jan påbörjades ärenden inkomna 10 Okt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp