• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

trustbuddy släppa till inkasso?

thegoatthing

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Oktober 2014
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Har ett lån hos trustbuddy på 10 000 kr och jag har ingen möjlighet att betala det alls, de säger att de inte finns någon avbetalning man kan använda sig av..
Så funderar på att låta de gå till inkasso bara för att få en avbetalningsplan :/ är det här helt idiotiskt eller ska jag ta ett till smslån för att finansiera det hela? :/
Hur fungerar det med inkasso och blir det några extra kostnader och hur mkt isåfall?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Har ett lån hos trustbuddy på 10 000 kr och jag har ingen möjlighet att betala det alls, de säger att de inte finns någon avbetalning man kan använda sig av..
Så funderar på att låta de gå till inkasso bara för att få en avbetalningsplan :/ är det här helt idiotiskt eller ska jag ta ett till smslån för att finansiera det hela? :/
Hur fungerar det med inkasso och blir det några extra kostnader och hur mkt isåfall?

Det är inte säkert du får avbet av inkasso. Du kommer förmodligen aldrig få låna där igen = vilket kanske är bra. Räntorna kommer att ticka... Men kan du inte förlänga lånet och vinna tid på att kanske kunna dega av det nästa månad? Finansiera smålån med smålån är extremt dumt
 

thegoatthing

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Oktober 2014
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
har förlängt typ 3 gånger med hopp om att kunna betala av det men både jag och sambon har blivit av med jobbet så bara jag som får en lön på 12 000 kr nu och de är allt sen är det soc fram tills nån av oss får jobb :( är verkligen i ett träsk
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
har förlängt typ 3 gånger med hopp om att kunna betala av det men både jag och sambon har blivit av med jobbet så bara jag som får en lön på 12 000 kr nu och de är allt sen är det soc fram tills nån av oss får jobb :( är verkligen i ett träsk

Ta ett lån på 10-12.000 då. Easycredit,extrakredit el liknande som du kan betala av på ett år.
Onea är extremt lätta är min erfarenhet. Lycka till!
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Har ett lån hos trustbuddy på 10 000 kr och jag har ingen möjlighet att betala det alls, de säger att de inte finns någon avbetalning man kan använda sig av..
Så funderar på att låta de gå till inkasso bara för att få en avbetalningsplan :/ är det här helt idiotiskt eller ska jag ta ett till smslån för att finansiera det hela? :/
Hur fungerar det med inkasso och blir det några extra kostnader och hur mkt isåfall?

Trustbuddy använder sig av VKC kredit. Mitt lån på 10 000 blev 14 000 när det hamnade på inkasso hos dem. Först ville de att jag skulle betala 2000 kronor per månad men efter lite förhandling har jag nu fått en avbetalningsplan på 700 kronor i månaden som jag är faktiskt är väldigt nöjd med.
 

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Någon som vet hur det är med lån efter inkasso? Hoppas att slippa men kan va bra o veta om det krisar. En del skriker att man aldrig får låna igen, medans andra säger att det går bra. Någon som har aktuell erfarenhet?

Med vänlig hälsning Nisse
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Trustbuddy verkar testa flera olika inkassobolag just nu. Själv fick jag från Alektum på båda lånen där man fick gå in och välja belopp själv på nån sida på nätet (nedre gräns runt 600:) osv. När man klickat sig igenom formuläret var planen sedan klar. Behövde inte prata med någon eller nåt. Mycket smidigt. Men som sagt, de verkar testa olika.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Har fått mitt från gothia...fick 300 kr först 4 månaderna sen ska jag betala 1300 efter det....men det är ihop slaget med fler ärenden som jag har hos gothia.

När det bara va trustbuddy så va det 200 kr först sen 1000 kr....
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Har fått mitt från gothia...fick 300 kr först 4 månaderna sen ska jag betala 1300 efter det....men det är ihop slaget med fler ärenden som jag har hos gothia.

När det bara va trustbuddy så va det 200 kr först sen 1000 kr....


Tänk om alla inkassobolag vore som Gothia, då skulle det vara lite enklare för oss att bli skuldfria.
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Någon som vet hur det är med lån efter inkasso? Hoppas att slippa men kan va bra o veta om det krisar. En del skriker att man aldrig får låna igen, medans andra säger att det går bra. Någon som har aktuell erfarenhet?

Med vänlig hälsning Nisse

Jag har fått låna efter inkasso förut, men nu tänker jag spärra mig från att låna där så jag inte trillar dit igen. Tycker att det är sjukt vilka avgifter och kostnader de lägger på sina lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp