• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
hur lång tid ska det ta att komma igång med löneutmätning?Jag har skrivit på en massa betalningsföreläggande och fått utslag... men summan ökar inte på kfm (vad jag kan se vid inlogg) jag har turen att kunna betala av det mesta i vår, men vill gärna se vad totalbeloppet hos kfm hamnar på, och börja få en betalplan...

Man får ingen betalplan hos kronofogden. Dom beslutar bara vilken summa som ska dras från din lön. Det kan dröja iaf upp till tre månader innan första skulden nått alla steg innan en utmätning kan börja. Du kommer först få hem pappret där du ska uppge inkomst och övriga uppgifter som hyra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
hur lång tid ska det ta att komma igång med löneutmätning?Jag har skrivit på en massa betalningsföreläggande och fått utslag... men summan ökar inte på kfm (vad jag kan se vid inlogg) jag har turen att kunna betala av det mesta i vår, men vill gärna se vad totalbeloppet hos kfm hamnar på, och börja få en betalplan...
Och istället för att vänta på löneutmätning så betala själv in på skulderna så är du en bra bit på vägen när utmätningen startar :)
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Man får ingen betalplan hos kronofogden. Dom beslutar bara vilken summa som ska dras från din lön. Det kan dröja iaf upp till tre månader innan första skulden nått alla steg innan en utmätning kan börja. Du kommer först få hem pappret där du ska uppge inkomst och övriga uppgifter som hyra.

ja det var så jag menade :) Upp till 3 månader?... då borde det hända något snart
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Visst är det så att kfm fortfarande försöker utmäta och kolla tillgångar även fast man betalar självmant utan löneutmätning ?
Eller beror de helt på vart man har skuld till ?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Visst är det så att kfm fortfarande försöker utmäta och kolla tillgångar även fast man betalar självmant utan löneutmätning ?
Eller beror de helt på vart man har skuld till ?


Jag förstår inte hur du menar med att betala självmant? Har du skulder hos kronofogden?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Jag förstår inte hur du menar med att betala självmant? Har du skulder hos kronofogden?
Nix inte jag. Men min man har, han har ingen löneutmätning eller nått sånt. Men vi betalar dit varje månad ändå ”frivilligt” eller hur man ska uttrycka sig.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Efter man fått utslag från kronofogden , hur lång tid har företaget på sig sig att begära skuld att betala ? Eller avbryts deras ansökan automatiskt om dom inte går vidare efter utslag ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp