• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fail3000

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Har fått några brev från UC gällande registrering av misskött kredit. Är det en anmärkning man fått då?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur går det till? Det är väll inte det första steget kfm tar om jag läst mig till rätt här i tråden?

Nej, steg 6. Men det kan gå ganska fort ändå att utmäta om man ser att skulderna är nog stora.
Jag tror jag varit med en gång att fastigheten hann utmätas innan löneutmätning hann beslutas.
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Det går att räkna på kfm sida :)

Jag försökte räkna men förstod inte vad respektive make får behålla. För tänker om båda har utmätning. Så de får behålla 4100 var (8200kr sammanboende) plus 5000 (10000kr hela hyran) hyra var?
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Om det enda utav värde är en tv nyköp för 4500kr kommer den utmätas tro? Leta rätt på en tv för 2000kr som pajar direkt när man sedan inte kommer kunna köpa igen känns sådär när man kan få garanti.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
En par frågor till, är maxbeslut att de man behåller är tex hyra och förbehållsbelopp sedan tar de resten? Kan man begära det eller önska så de inte drar ett lika belopp varje månad, tänker då min inkomst växlar liiite.
Sedan törs man ha levebrödspengar på kontot nu framöver när det närmar sig? Behöver ju betala hyra, mat osv, rädd att de kommer gå in och ta de pengarna om de granskar i tiden direkt vid lön innan man betalt hyra lr tex efter hyran är betalt så tar de matpengar?? Mkt som snurrar i knoppen
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag försökte räkna men förstod inte vad respektive make får behålla. För tänker om båda har utmätning. Så de får behålla 4100 var (8200kr sammanboende) plus 5000 (10000kr hela hyran) hyra var?
Om du först räknar på dig så får du ut vad du får behålla. Sen räknar du på maken och då får du vad han får behålla. Tror inte man kan se bägges samtidigt? Iaf kunde man inte det förut..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp