• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Okej. Tack.
Det blir ingen missbrukad kredit anmärkning?
Lowell tycker jag har fungerat bra.
Det ska jag låta vara osagt, har läst mig till här i tråden att de skickar till Lowell, men sen om de ger misskött kredit är oklart :)
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Är de någon som fått erbjudande om höjd kredit och beviljat de senaste ? Har varit tyst om de ..
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Hur ser det ut med höjning hos Holm? Måste man kontakta dem? Kommer det automatiskt? När isåfall?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
309
Poäng
577
Undrar jag med . Inte fått nån offert om
Höjning sen i mars .
 

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
210
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Jag det har varit väldigt tyst om höjningar den senaste tiden. Antingen så håller dom igen för att spara pengar, eller så har dom ändrat sitt system kanske :)
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Fick svar av Holm:

”Tyvärr finns det inte inga manuella processer för att höja krediten från våran sida.

Hela processen är automatiserad. I fall systemet bestämmer att erbjuda dig en möjlighet att höja krediten kommer du få ett SMS. Systemet genomför en ny kreditupplysing och resultat kommer enligt detta.

Vi har samarbete med Creditsafe och Bisnode och all kreditupplysningsinformation fås från dem.”
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Fick svar av Holm:

”Tyvärr finns det inte inga manuella processer för att höja krediten från våran sida.

Hela processen är automatiserad. I fall systemet bestämmer att erbjuda dig en möjlighet att höja krediten kommer du få ett SMS. Systemet genomför en ny kreditupplysing och resultat kommer enligt detta.

Vi har samarbete med Creditsafe och Bisnode och all kreditupplysningsinformation fås från dem.”
Fast man blir ju inte uppdaterad angående eventuella höjningar på SMS. Förstår inte varför dom ljuger om det. Däremot när du ansökt och får svar från dem så får man ett SMS att besked om beslutet finns i appen.
 
Senast ändrad:

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Fast man blir ju inte uppdaterad angående eventuella höjningar på SMS. Förstår inte varför dom ljuger om det. Däremot när du ansökt och får svar från dem så får man ett SMS att besked om beslutet finns appen.
Håller med sedan har Holm även sedan en tid tillbaka börjat med Bisnode också och vid ett eventuellt godkännande om höjning så envisas de också om att få tillgång till dina kontotransaktioner vilket jag tycker är trams, borde vara tillräckligt med Creditsafe och Bisnode kanske de snart även tar UC också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp