• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo för han kan inte komma med ett skit. Inga avtal, påhittade skulder , villkor åt helvete

Jag vet inte vad du tror du svarade på här, svaret är inte relevant på inlägget du svarade på
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En statlig myndighet kan ju inte vara bulvan till en kriminell. Det begriper vi ju

ja varför inte. Ska han tillåtas härja fritt anser du? Han ska klämmas åt
Det enda som händer med rättshaveri är att man får en del som skrattar åt en men inte förstår det..
 

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
I
Det enda som händer med rättshaveri är att man får en del som skrattar åt en men inte förstår det..
här handlar det om att skydda oskyldiga och ge civilkurage med tro på sig själva. De som utsätts för honom mår nog inge bra och behöver råg i ryggen. Rättshaveri är nåt annat. Däremot blir man ledsen när man märker din attityd till frågor i detta forum. Precis som triss skrev skyll dig själv attityd. Det är riktigt tråkigt!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
I

här handlar det om att skydda oskyldiga och ge civilkurage med tro på sig själva. De som utsätts för honom mår nog inge bra och behöver råg i ryggen. Rättshaveri är nåt annat. Däremot blir man ledsen när man märker din attityd till frågor i detta forum. Precis som triss skrev skyll dig själv attityd. Det är riktigt tråkigt!

Ok, du får kämpa på, såg att dina inlägg från tidigare gick i samma anda.
Vet inte vem triss är.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Uppdatering i mitt ärende. Det gick mycket fortare än vad jag trodde.

Jag fick beslutad skuldsanering i juni.
Bedragaren ARS överklagar detta via mail till Kronofogden sista dagen innan tidsfristen gick ut.
Tingsrätten har redan behandlat ärendet & återförvisat ärendet till KFM för vidare hantering, det utgick vi alla ifrån.

Nu har jag egentligen bara två frågor.

1: Har jag något "snabbspår" nu hos KFM eller måste jag återigen vänta 9 månader innan det blir min tur, när kommer mitt ärende att hanteras utav Kronofogden?

2: Hur i hela friden ska jag gå vidare nu? Eller rättare sagt två frågor. Om jag "godkänner" hans skuld då ska betalplanen ut till borgenärer igen som ska godkänna betalplanen & sen beslut o sen hela processen om ifrån början igen. Enkelt borde det innebära att min process åtminstone tar 4-5 månader innan eventuellt laga vunnen kraft. Men hävdar jag att fordran är betald redan då ska det återigen upp till tingsrätten/hovrätten och då lär det också ta säkert 6-7 månader till?

Kan punkt 2: innebära att jag får avslag på min skuldsanering på grund av tvistig fordran (hur i såfall) och om bedragaren inte hamnar i betalplanen, kan det vid ett läge innebära att mina övriga 20 borgenärer återigen får chansen att överklaga skuldsaneringen på något sätt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det blir ju nytt beslut om skuldsanering och det kan alla överklaga.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Den killen går igång mer än vissa här på att få domstolar och myndigheter att producera en massa papper..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp