• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

tips släppa alla lån + skuldsanering

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Här är mallen.


Försökte själv använda mig av den men jag hade visst inte excel på datorn, suck.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Här är mallen.


Försökte själv använda mig av den men jag hade visst inte excel på datorn, suck.
Ladda ner OpenOffice som är gratis så kan du öppna excel i det programmet.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
68
Poäng
196
Om ett lån är ett år gammalt kan det fortfarande ses som ett nytt lån om det tas utan att ha gjort några betydande förändringar i ens ekonomiska beteende eller att ha kommit tillrätta med eventuellt spelberoende eller behov av att systematiskt låna mera. Det är viktigt att vara medveten om och försökt ta ansvar för ens ekonomiska situation om man ansöker om skuldsanering.Det är en faktor bland andra det är alltid helheten som avgör.Men det är ju knappast till sin fördel om man efter ansökan fortsätter köpa saker på kredit klarna tex även fast man hinner betala tillbaka det innan dom börjar hantera ärendet. Då har man inte rätt tänk för en skuldsanering än.
En fråga till er som blev beviljade en skuldsanering, ang nytt lån, om man tex betala av det, låt säga ett litet lån på ca 10k, sen släppa allt de stora blanco. Kan kf då fortfarande se det som nytt lån? Alltså i ansökan kommer man inte fylla i det nya betalda lånet menar jag utan bara de gamla obetalda. Kommer handläggaren gå igenom kontot och ifrågasätta om det nya lånet som är betalt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp