• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Telefonabonnemang, försämrar det ens kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Fan jag suger på det här...
Hur går jag till väga för att få loss en telefon bara som jag betalar för i månaden utan att ha ett abonnemang?! (Har ett abonnemang hos Hallon men dom tar UC).

Telia? Där kan man köpa en mobil på avbetalning (utan abonnemang) och olåst. Reggas inte på UC och de tar Sergel som upplysning.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Jag bytte i dagarna mobilabonemang från 3 till Comhem/Tele2 för att jag ville ha allt samlat på samma faktura, Comhem använder sig av Creditsafe så det skadar inte din UC score.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Jag bytte i dagarna mobilabonemang från 3 till Comhem/Tele2 för att jag ville ha allt samlat på samma faktura, Comhem använder sig av Creditsafe så det skadar inte din UC score.

Tele2 använder dock Bisnode, som förstås inte heller försämrar ens UC (men väl ens Bisnode-betyg). Något telefonabonnemang som försämrar UC tror jag inte att det finns, för det är väl ingen som tar full UC för att man vill skaffa telefon i dagens läge?
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Tele2 använder dock Bisnode, som förstås inte heller försämrar ens UC (men väl ens Bisnode-betyg). Något telefonabonnemang som försämrar UC tror jag inte att det finns, för det är väl ingen som tar full UC för att man vill skaffa telefon i dagens läge?

Tele2 och Comhem är ju numera samma bolag så tycker det är konstigt att Tele2 tar Bisnode och ComHem Creditsafe, men dom använder sig av båda då antar jag, Telenor tar full UC och Tre gör detsamma om du ska ha abonemang.
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Tele2 och Comhem är ju numera samma bolag så tycker det är konstigt att Tele2 tar Bisnode och ComHem Creditsafe, men dom använder sig av båda då antar jag, Telenor tar full UC och Tre gör detsamma om du ska ha abonemang.
telenor tar bisnode har sj 5 abenomang där xD
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp