• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vilken överraskning! Min skuldsanering har vunnit laga kraft för 10 dagar sedan. Igår fick jag reda på att Lord Voldemort* har överklagat och vill vara med också!

*Tydligen får jag inte skriva Adm Shmidt
Vad är det för bolag ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
jag kommer inte ihåg. Jag rindge handläggaren för att fråga någonting annat. Det var C finance eller någonting liknande men det är herr A.Smith som ligger bakom det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
jag kommer inte ihåg. Jag rindge handläggaren för att fråga någonting annat. Det var C finance eller någonting liknande men det är herr A.Smith som ligger bakom det.

Hade överklagandet kommit före eller efter laga kraft?
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Hej!

Denna vecka fick jag besked på min ansökan, fick avslag på min ansökan om skuldsanering.

Kronofogdens bedömning
Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan talar emot en skuldsanering för dig.
Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet och betala.

Kronofogden ser positivt på de ansträngningar du har gjort för att försöka komma till rätta med din ekonomiska situation.
Vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Jag skrev ett personligt brev till de att mitt spelproblem pågick från 2005 till 2019, samma sak med skulderna.

Jag har sökt handläggaren för en bättre förklaring vad hen menar med (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig), hon är på semestern,

Jag har några frågor till er på forumet som har ansökt om skuldsanering:

Handläggaren som ringde upp mig är inte samma person som gav mig besked skriftligt. Borde det inte vara samma person ?

Hur skall man tolka bedömningen (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig) och hur länge måste man vänta på att ansöka på nytt

Ni som har haft spelmissbruk och ansökt om skuldsanering.

Har ni tips och råd, hur länge man måste vänta för att ansöka på nytt
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hej!

Denna vecka fick jag besked på min ansökan, fick avslag på min ansökan om skuldsanering.

Kronofogdens bedömning
Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan talar emot en skuldsanering för dig.
Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet och betala.

Kronofogden ser positivt på de ansträngningar du har gjort för att försöka komma till rätta med din ekonomiska situation.
Vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Jag skrev ett personligt brev till de att mitt spelproblem pågick från 2005 till 2019, samma sak med skulderna.

Jag har sökt handläggaren för en bättre förklaring vad hen menar med (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig), hon är på semestern,

Jag har några frågor till er på forumet som har ansökt om skuldsanering:

Handläggaren som ringde upp mig är inte samma person som gav mig besked skriftligt. Borde det inte vara samma person ?

Hur skall man tolka bedömningen (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig) och hur länge måste man vänta på att ansöka på nytt

Ni som har haft spelmissbruk och ansökt om skuldsanering.

Har ni tips och råd, hur länge man måste vänta för att ansöka på nytt

Hej.

Jag ansökte första gången vid början av min löneutmätning alltså inte så lång tid efter att jag släppt alla skulder till kronofogden men sen drog jag tillbaka ansökan och väntade ett år innan jag verkligen sökte. Jag tänkte att det skulle se bra ut att ha klarat mig på löneutmätning utan att ha skuldsatt mig mer. Vet inte om det hade någon inverkan men jag tror det. :rolleyes:
 

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Hej!

Denna vecka fick jag besked på min ansökan, fick avslag på min ansökan om skuldsanering.

Kronofogdens bedömning
Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan talar emot en skuldsanering för dig.
Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet och betala.

Kronofogden ser positivt på de ansträngningar du har gjort för att försöka komma till rätta med din ekonomiska situation.
Vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Jag skrev ett personligt brev till de att mitt spelproblem pågick från 2005 till 2019, samma sak med skulderna.

Jag har sökt handläggaren för en bättre förklaring vad hen menar med (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig), hon är på semestern,

Jag har några frågor till er på forumet som har ansökt om skuldsanering:

Handläggaren som ringde upp mig är inte samma person som gav mig besked skriftligt. Borde det inte vara samma person ?

Hur skall man tolka bedömningen (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig) och hur länge måste man vänta på att ansöka på nytt

Ni som har haft spelmissbruk och ansökt om skuldsanering.

Har ni tips och råd, hur länge man måste vänta för att ansöka på nytt
Hur nära inpå tog du dom senaste lånen?
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Hur nära inpå tog du dom senaste lånen?

Sista lånen var tagen i november förra året för att kunna betala mina lån.

Mina lån har de flesta hamnat hos inkasso och förhandlat avbetalningsplaner där, som sagt inga har hamnat hos kronofogden ännu
 

Deamon

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Sista lånen var tagen i november förra året för att kunna betala mina lån.

Mina lån har de flesta hamnat hos inkasso och förhandlat avbetalningsplaner där, som sagt inga har hamnat hos kronofogden ännu
Eftersom det verkar vara det som avslaget beror på (för nya lån) så borde det få gå iallafall 6 mån innan du ansöker igen. Å andra sidan så har ju vissa fått godkänd sanering fast lånen var nytagna. Men det är som ett lotteri, beror mycket på vilken handläggare man får tydligen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp